تاثیر کاهش ذخایر صندوق SPDR بر نرخ طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که کاهش چشمگیر ذخایر صندوق اس پی دی آر و همچنین افت تقاضای فیزیکی در بازار سبب اصلی ادامه روند نزولی قیمت طلا به شمار می رود

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، در حالی که قیمت طلا در اولین ساعات مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر تشدید بحران سیاسی اوکراین با افزایش نسبی روبرو شده و به مرز ۱۳۰۰ دلار رسیده بود ولی در لحظات بعدی با کاهش یک درصدی روبرو شد و به کمتر از ۱۲۸۶ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش پایین بودن میزان مبادلات در بازارهای جهانی به سبب تعطیلات عید مسیحیان تاثیر بسیاری بر افت تقاضای فیزیکی طلا داشته و این مساله فشار بسیاری را بر قیمت طلا وارد کرده است.

حداقل ۳ نفر در درگیری های تازه شرق اوکراین کشته شده اند و طرف های درگیر در این کشور هر یک دیگری را عامل اصلی این درگیری های خونین معرفی کرده اند. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز پنج شنبه با کاهش شدید ۳٫۲۹ تن روبرو شده و ذخایر صندوق به کمتر از ۷۹۵ تن رسیده است.

مذاکرات دو غول بزرگ تولید کننده طلای جهان برای ادغام با یکدیگر نیز به شکست منجر شده است. ادامه روند صعودی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی نیز تاثیر بسیاری بر کاهش قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها داشته است./طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.