تاریخ برگزاری شصت‌وششمین دوره فستیوال‌ فیلم کن مشخص شد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شصت‌وششمین دوره فستیوال بین‌المللی سینمایی ˝کن˝ فرانسه، که iبه عنوان یکی از معتبرترین اتفاقهای سینمایی جهان شناخته می‌شود، از روز ۱۵ ماه می میلادی، برابر با ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، بر اساس اعلام برگزارکنندگان شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم “کن”، این اتفاق سینمایی از روز ۱۵ تا ۲۶ ماه می میلادی سال آینده (۲۶ اردیبهشت‌ تا ۶ خردادماه) در سهر ساحلی کن در فرانسه برگزار خواهد شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی فستیوال سینمایی کن، فستیوال فیلم کن برای اولین بار در شهر “کان” در جنوب فرانسه در سپتامبر ۱۹۳۹ میلادی برگزار شد، اما پس از آن تا پایان جنگ جهانی دوم برگزاری مجدد این فستیوال متوقف ماند. در دهه ۱۹۵۰ میلادی وقت برگزاری فستیوال، از ماه سپتامبر iبه آوریل تغییر یافت و از سال ۱۹۵۵ میلادی، نخل طلا iبه عنوان جایزه اصلی فستیوال کن معرفی شد.

برنامه‌های این فستیوال از هفت بخش اصلی تشکیل شده‌ که شامل بخش‌های مسابقه، خارج از مسابقه، نوعی نگاه، سینه فونداسیون (مسابقه فیلم‌های کوتاه)، هفته منتقدان، دو هفته کارگردانان و بازار فیلم می‌شود.

در فستیوال بین‌المللی فیلم کن، فیلم‌ها در دو بخش اصلی و فرعی از اقصا نقاط جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند. مهم‌ترین و پر افتخارترین جایزه در فستیوال بین‌المللی فیلم کن، جایزه نخل طلائی (Palme d’Or) است.

گفتنی است، عباس کیارستمی، فیلمساز شناخته شده ایرانی در سال ۱۹۹۷میلادی برای فیلم “طعم گیلاس” برنده نخل طلائی فستیوال کن و تاکنون ۳ بار نامزد دریافت نخل طلائی فستیوال بین‌المللی فیلم کن شده ‌است.

همچنین از دیگر ویژگی‌های فستیوال فیلم کن خصوصی بودن آن است که در آن بزرگ‌ترین ستارگان سینما و مطرح‌ترین تهیه‌کنندگان عرصه سینما حضور iبه هم می‌رسانند.

گفتنی است، فستیوال بین‌المللی فیلم کن محل بسیار مناسبی برای تهیه کنندگان سینما از همه نقاط جهان است که در آن فرصت می‌یابند تا فیلم‌های خود را iبه شرکت‌های عظیم فیلمسازی عرضه کنند.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.