تاسیسات نفتی منطقه هجلیج در سودان نابود شده است

این گزارش می افزاید: یک مسوول نفتی سودان در منطقه هجلیج در حالی که در مقابل لوله شکافته شده نفتی که از آن نفت خارج می شد ایستاده بود گفت که این لوله با مواد انفجاری تی ان تی و یا چیزی مثل آن منفجر شده است.

مقامات سودان کشور سودان جنوبی را به اشغال منطقه هجلیج و ویران کردن لوله ها و تاسیسات نفتی و نیروگاه برق نزدیک به آن متهم کردند.

ابراهیم یوسف جمیل مسوول شرکت نفتی نیل بزرگ در این باره گفت: با اینکه دو روز پیش منطقه شعله ور بود اکنون تلاش می کنیم جلوی نشت نفت را بگیریم.

جمیل گفت که اکنون تولید نفت در این منطقه متوقف شده و هنوز معلوم نیست چه زمانی دوباره استخراج نفت از چاههای هجلیج از سرگرفته شود زیرا سیستم امنیتی در تاسیسات نفتی به کلی ویران شده و سکوهای نفتی و تانکرهای حمل مواد سوختی به کلی سوخته و از بین رفته و هنوز میزان خسارت های وارده ارزیابی نشده و در حال تعیین میزان خسارتها هستیم.

یک ماه پیش نیروهای ارتش سودان با نیروهای سودان جنوبی در مناطق مورد نزاع با یکدیگر درگیر شده و این درگیریها زمانی شدت گرفت که نیروهای ارتش سودان جنوبی بر منطقه هجلیج مسلط شدند.

ارتش سودان جنوبی خارطوم را مسوول فاجعه هجلیج می داند و اعلام کرده که نیروهای سودان شمالی بدون آنکه بین تاسیسات نفتی و مناطق دیگر فرق بگذارند منطقه هجلیج را بمباران کرده اند.

خارطوم روز جمعه گذشته اعلام کرد منطقه هجلیج را به تصرف خود در آورده و نیروهای سودان جنوبی را از این منطقه عقب رانده است.

مترجمام**۱۴۰۸**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۴۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.