تاکید آیت‌الله اعرافی بر لزوم ایجاد پل ارتباطی میان جامعه‌المصطفی و جهاد دانشگاهی

Multimedia_pics_1389_6_Politic_203.jpg

رییس جامعه المصطفی العالمیه بر ضرورت ایجاد یک پل ارتباطی منسجم میان این مرکز و جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه قم، آیت‌الله اعرافی در دیدار با دکتر محمدحسین یادگاری ـ رییس جهاددانشگاهی ـ با ابراز خرسندی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به تشریح عملکرد مجموعه تحت تصدی خود پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۵ هزار نفر از طلاب خارجی از ۱۲۰ کشور جهان در این مرکز مشغول به تحصیل هستند و ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان نیز توانسته‌اند در بسیاری از رشته‌های آموزشی فارغ‌التحصیل شوند.

وی با اشاره به آموزش ۶۰ درصد از طلاب خارجی به صورت حضوری در جامعه‌المصطفی ادامه داد: این طلاب در کنار خانواده‌های خود در ایران به سر می‌برند که طبق گزارشات موجود ۲۰ هزار نفر از همسران و فرزندان این عزیزان حضور دارند که در این راستا ۷ هزار تن از این خانواده‌ها دانش‌آموز و ۱۰۰۰ نفر نیز دانشجو هستند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه افزود: در این مرکز خدمات آموزشی، پژوهشی و علمی به طلاب ارائه می‌شود و خانواده‌های آنان نیز به فراخور علاقه و توانمندی از این آموزش‌ها در رشته‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند زیرا ایجاد فضایی آرام و امن برای این خانواده‌ها از مهم‌ترین اهداف مرکز به شمار می‌رود.

اعرافی همچنین در خصوص تعامل این مرکز با سایر مجموعه‌ها و مراکز اظهار کرد: ۲۰۰ مرکز و ۱۰۰ حوزه درخارج از کشور وابسته به جامعه‌المصطفی است که از نظر آموزشی ما را مورد حمایت قرار می‌دهند. همچنین این مرکز ۶۰ کشور جهان را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار داده و در ۲۵ کشور این آموزش‌ها را به صورت فراگیر ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ رشته آموزشی در این مرکز خاطرنشان کرد: در این مرکز رشته‌های ادبیات، فقه و اصول، ادیان و مذاهب، رشته‌های قرآنی و اجتماعی و … آموزش داده می‌شود که در راستای این آموزش‌ها به نگارش بیش از ۳ هزار پایان‌نامه، تشکیل ۱۱۰ گروه علمی و برگزاری ۱۰۰ دوره آموزشی کوتاه‌مدت دست یافته‌ایم.

رییس جامعه‌المصطفی العالمیه یادآور شد: این مرکز تلاش کرده که در جهت آموزش‌های مهارتی و کاربردی به ویژه روش‌های تحقیق و سخنرانی، رسانه و آی‌تی و تولید فیلم و نشریه گام بردارد و در زمینه تحقیق و پژوهش نیز با بهره‌گیری از ۲ هزار پژوهشگر به ۲۰ زبان خارجی دستاوردهای خوبی را در مباحث آموزشی شاهد بوده‌ایم.

اعرافی گفت: جامعه‌المصطفی با تعامل با ۵۰ دستگاه و نهاد آموزشی فضای گسترده‌ای را در توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی فراروی مرکز قرار داده است که تعامل با جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند در تجهیز این زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب آمورشی نقش موثری داشته باشد.

وی در خصوص اهداف مرکز نیز تصریح کرد: کار ما تربیت نیروی انسانی و نشر فکر در سطح جهان است و دانش‌آموختگان با توجه به گرایش‌های دینی خود می‌توانند در اشاعه انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی ما در جهان نقش مهمی را ایفا کنند تا بتوانیم اندیشه‌های اسلامی متناسب با آرمان‌های انقلاب را به جهان عرضه کنیم.

رییس جامعه‌المصطفی العالمیه ادامه داد: یکی از برنامه‌های این مجموعه تبیین جایگاه اهل بیت (ع) و پرداختن به این موضوع در آموزه‌های علمی و دینی است اما در تلاش هستیم با برنامه‌های آموزشی اهل سنت را نیز تحت پوشش قرار دهیم و با ایجاد اتحاد و همبستگی پیام اسلام ناب را به گوش جهان برسانیم.

اعرافی در پایان در خصوص ضرورت توسعه تعامل با جهاد دانشگاهی اظهار کرد: باید با بینش و آگاهی و تاکید بر ارزش‌های دینی پل ارتباطی منسجمی را میان جامعه‌المصطفی و جهاد دانشگاهی در جهت آموزش به طلاب خارجی و اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی ایجاد کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.