تاکید تمدن بر ضرورت آموزش شیوه‌های مجرمانه و کلاهبرداری به کارکنان ادارات

6-688.jpg

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت آموزش شیوه‌های مجرمانه و کلاهبرداری به کارکنان اظهار کرد: در صورتی که این موارد موجب بدآموزی نشود باید آن را آموخت.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی تمدن در همایش “آموزش انتظامی کارکنان دولت از ماموریت‌های پلیس آگاهی” که به میزبانی ناجا برگزار شده بود، گفت: اگر در مسیری که ائمه اطهار(ع) پیش روی ما گذاشته‌اند، قدم می‌گذاشتیم دیگر نیازی به برگزاری چنین جلساتی نبود.

وی با بیان اینکه در این همایش درباره آخرین روش‌ها و متد‌های جرم و جنایت بحث می‌کنیم، گفت: امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا نحوه مبارزه با جعل اسناد را در فضای اداری بررسی کنیم.

تمدن از دیگر اهداف برگزاری این جلسات به بررسی آخرین روشهای رشوه‌دهی و اغفال کارمندان اشاره کرد و گفت: ما از مسیر جعل اسناد و مدارک دولتی کم آسیب ندیده‌ایم و عده‌ای با جعل اسناد مسکن هزاران هزار هکتار از اراضی بیت‌المال را بالا کشیده‌اند.

وی ادامه داد: با جعل اسناد می‌توان اقدامات خطرناکی را انجام داد که اگر کارکنان دولت از آن باخبر باشند و در محیط کار آن را اجرا کنند می‌توانند از وقوع آن جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، استاندار تهران با بیان اینکه افراد متخصص در کلاهبرداری به شیوه‌ای بسیار موذیانه کارمندان مجموعه دولتی را اغفال می‌کنند و به نابودی می‌کشانند، گفت: به اندازه یک کامیون آیین‌نامه و دستورالعمل وجود دارد؛ اما وقتی جرایمی رخ می‌دهد این موارد موضوعیت پیدا می‌کند.

تمدن اضافه کرد: آنقدر روشهای آسیب‌زنی به دستگاه‌های اداری دقیق و پیچیده شده که گاهی آدم شگفت‌زده می‌شود از کارهایی که این افراد انجام می‌دهند و شیطان نیز دستش را در مقابل این افراد بالا می‌برد.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت یادگیری شیوه‌های مجرمانه و کلاهبرداری اظهار کرد: در صورتی که این موارد موجب بدآموزی نشود باید آن را آموخت.

به گفته تمدن گاهی شرایط زندان برای مجرمان به گونه‌ایست که وقتی وی با یک جرم به زندان می‌رود با ۵۰ نوع دیگر بازمی‌گردد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.