تاکید دوباره وزیر بهداشت به فرسودگی بیمارستان‌ها

تاکید دوباره وزیر بهداشت به فرسودگی بیمارستان‌ها

جام جم آنلاین: براساس اعلام وزیر بهداشت حدود ۷۰ درصد بیمارستان‌های کشور فرسوده‌ است، با این اوصاف مکان‌هایی که هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی باید اولین پناهنگاه مصدومان و مجروحان باشد، نیازمند امداد است.

مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرسودگی بیش از ۸۰ درصد بیمارستان‌های تهران در توضیح علت فرسودگی بیمارستان‌های پایتخت، گفت: علت آن است که در استان‌ها و شهرستان‌ها بیمارستان‌های جدید احداث شد، اما در تهران این کار صورت نگرفت به طوری که جدیدترین بیمارستان ساخته شده بخش دولتی تهران، مرکز قلب تهران است.

وی با بیان این که اکنون حدود ۶۷ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور در حال طراحی، مطالعه و ساخت است، افزود: تقریبا ۵۵ درصد از این تخت‌های بیمارستانی، بیمارستان‌های جایگزین است که جایگزین بیمارستان‌های فرسوده می‌شود، ۴۵ درصد بقیه نیز تخت‌های جدید برای مراکزی است که تخت بیمارستانی ندارد و با کمبود مواجه است.

به گفته وزیر بهداشت امسال ۱۴ هزار و ۴۰۰ تخت از مجموعه این تخت‌های بیمارستانی به بهره‌برداری می‌رسد.

دستجردی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز بیمارستان جایگزینی را در بیمارستان امام خمینی به عنوان مرکز سرطان و همچنین بیمارستان جایگزینی در بیمارستان شهدا در حال ساخت دارد.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌سازی باید براساس استاندارد جهانی باشد. اگر هر بیمارستانی دچار مشکل شود، پیمانکار و دستگاه سازنده و ناظر آن باید پاسخگو باشد، بر این اساس باید نظارت‌های جدی بر این موضوع اعمال شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.