تالیا: فعلا خدمات نسل ۳ نمی‌دهیم

۱۰اردیبهشت،

مدیرعامل شرکت ارتباطات تالیا از تصمیم این شرکت برای بسترسازی ارایه خدمات نسل سوم ارتباطی خبر داد و گفت: البته در حال حاضر اپراتور سوم ارایه کننده انحصاری ۳G به شمار می‌رود و تالیا هم مانند سایر اپراتورها چاره‌ای جز احترام گذاشتن به این دوره نخواهد داشت.
فریبرز نژاد دادگر در ارتباط با برنامه تالیا برای ورود به نسل سوم ارتباطات افزود: هر اپراتوری برای ورود به نسل تازه نیاز به دو عامل مهم زیرساخت فنی شبکه و مجوزهای قانونی دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما اپراتور سوم عرضه کننده و مجری انحصاری خدمات نسل سوم به شمار می‌رود و ما هم مانند سایر اپراتورها چاره‌ای نداریم جز آن که به این دوره انحصار احترام بگذاریم.
نژاد دادگر بیان کرد: البته ما به طور همزمان اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی و پایش و سنجش بازار خواهیم کرد و اکنون طرح‌های مطالعاتی ما برای استفاده از تکنولوژی نسل سوم در تالیا آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت تالیا با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های شرکت تالیا اهمیت دادن به نیازهای مشتری است، یادآور شد: در راستای احترام به نیازهای مشتری در تلاشیم زیرساخت‌های لازم برای ورود به عرصه ۳G را فراهم کنیم تا پس از پایان دوره انحصار ما هم بتوانیم این خدمات را ارایه کنیم چرا که منطقی نیست ما برای ارایه این خدمات منتظر بمانیم تا دوره انحصار به پایان برسد و ما آن گاه زیرساخت‌های خود را آماده کنیم.
وی در خصوص اینکه آیا تعداد مشترکان شبکه تالیا آن اندازه هست که ورود به این عرصه و وارد کردن این تکنولوژی برای این شرکت مقرون به صرفه باشد، توضیح داد: به هر حال نگاه ما برای ورود به عرصه ارایه خدمات نسل سوم به این شکل است که کاربرانمان از خدمات ما رضایت داشته باشند. در این میان تعداد مشترکان هم اهمیت چندانی ندارد و مهم آن است که کاربران ما خدمات خوبی دریافت کنند.از نظر هزینه‌ها نیز معمولا هر چه تکنولوژی‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند هزینه‌های تمام شده آنها پایین‌تر می‌آید.
وی در ادامه دربارهٔ اینکه در صورت ارایه خدمات نسل سوم اشخاصی که سیم کارت‌های قدیمی تالیا را دارند هم قادر به استفاده از این خدمات خواهند بود، گفت: زمانی که شبکه‌ ما نوسازی شده و ما وارد نسل سوم شویم بعضی اقدامات فنی انجام خواهد شد و در آن شرایط مشترک با خبر می‌شود که از نسل‌های قبلی ارتباطی و یا نسل‌های تازه استفاده کند که در این صورت باید کاربر الزامات آن را نیز بپذیرد و بداند ممکن است برای بهره‌مندی از خدمات نسل سوم شاید لازم باشد سیم‌کارت و یا گوشی خود را تعویض کند.
به گزارش ایسنا، نژاد دادگر دربارهٔ زمان پیش‌بینی شده برای ورود تالیا به ارایه خدمات ۳G نیز گفت: پس از به پایان رسیدن دوره انحصار ما در یک فرایند کوتاه مدت، امور اجرایی و مربوط به اخذ مجوز را انجام خواهیم داد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.