تامین آب پایدار مناطق محروم و مرزی در اولویت خیرین و داوطلبان هلال احمر قرار گیرد

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گفت: تامین آب پایدار مناطق محروم و مرزی باید در اولویت خیرین و داوطلبان هلال احمر قرار گیرد.

تامین آب پایدار مناطق محروم و مرزی در اولویت خیرین و داوطلبان هلال احمر قرار گیرد

به گزارش ممتاز نیوز، خسرو رحمانی، امروز پنج شنبه ۲۵ شهریور در بازدید از اجرای پروژه اصلاح آب شرب روستای درشکفت شهرستان نهبندان اظهار کرد: سال‌های گذشته طی اجرای طرح نذر آب توزیع مخازن آب مد نظر بود اما امسال با توجه به خشکسالی‌های اخیر تثبیت انتقال آب از اولویت‌های خیرین و داوطلبان هلال احمر است.

وی با اشاره به بهسازی منابع آبی و راه‌اندازی تصفیه‌خانه در روستاهای مرزی شهرستان نهبندان افزود: انتقال آب به وسیله خط لوله با کمک شرکت آب و فاضلاب استان در مناطق روستایی به تثبیت زیرساخت‌های انتقال آب کمک می‌کند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گفت: نذر آب پایدار اقدام زیرساختی است که باعث تثبیت جمعیت در مناطق به‌خصوص مناطق مرزی می‌شود و توسعه زیرساختی در مناطق محروم گام ماندگاری است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد.

وی اجرای پروژه نذر آب در شهرستان مرزی نهبندان را مطلوب دانست و بیان کرد: در چهارمین سال متوالی اجرای طرح ملی نذر آب با توجه به تداوم خشکسالی تعداد استان‌های طرح پوشش به بیش از چهار استان رسیده است.

رحمانی افزود: در واقع حدودی از تغییرات آب و هوایی و خشکسالی‌های امروز ساخته دست بشر است و اگر در سالیان قبل آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای توسط کشورها جدی گرفته می‌شد امروز شاهد این تغییرات آب و هوایی نبودیم.

وی اظهار کرد: انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی اگر انجام شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود و پروژه‌های بزرگ در درازمدت و طرح نذر آب در کوتاه‌مدت می‌تواند بر خشکسالی‌های اخیر اثرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی روستای درشکفت گفت: پروژه اصلاح این روستا با کمک خیرین و داوطلبان هلال احمر در حال اجرا است.

حسین امامی در بازدید از اجرای پروژه اصلاح آب شرب روستای درشکفت شهرستان نهبندان افزود: پروژه انتقال آب روستای درشکفت یکی از پروژه‌هایی است که خوشبختانه با کمک خیرین و هدایت جمعیت هلال احمر اجرایی شده است.

وی بیان کرد: خط انتقال آب این منطقه بسیار فرسوده بوده و گاهی مردم دچار بی‌آبی شده‌اند که امیدواریم با همت خیرین و هماهنگی جمعیت هلال احمر طی ۱۰ روز آینده این پروژه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: تکمیل این پروژه از سویی موجب ایجاد شبکه آبرسانی کاملا پایدار و از سوی دیگر باعث تقلیل بخش عمده‌ای از هدر رفت آب می‌شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات  هلال احمر در زمینه تامین آب شرب پایدار مناطق محروم کشور بیان کرد: هر قدر در حوزه تامین آب منطقه خدمات بیشتری ارائه شود، موجب خیر و برکت و ارتقای سلامت در سراسر استان و کشور خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: با اجرای طرح ملی نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

محمدرضا رضایی در مراسم رونمایی از کمک‌های معیشتی دومین کاروان نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان اظهار کرد: امروز جمعیت هلال احمر با مشارکت نیروهای داوطلب و خیرین به کمک مردم و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم درگیر خشکسالی آمده است.

وی به نصب و راه‌اندازی ۲ دستگاه تصفیه‌آباد در روستاهای مهل‌آباد و رومه شهرستان نهبندان طی اجرای طرح نذر آب ۴ اشاره کرد و افزود: اجرای یک خط لوله به طول یک هزار و ۲۰۰ متر، توزیع ۱۷ هزار آب معدنی و هشت تانکر آبرسان از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ بسته معیشتی، ۵۰۰ ثوب لباس و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر نیز در مناطق محروم شهرستان نهبندان توزیع شده است گفت: در مجموع نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ارائه این خدمات هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: زلزله خاموش و خشکسالی‌های ۲۰ سال اخیر در استان خراسان جنوبی اقتصاد مردم را با چالش‌های جدی مواجه کرده و تنش آبی امروز مهمترین مشکل مردم منطقه است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

انتهای پیام /

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.