تامین ارز با نرخ مرجع برای قطعه سازان و خودروسازان مقدور نیست

تامین ارز با نرخ مرجع برای قطعه سازان و خودروسازان مقدور نیست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین ارز با نرخ مرجع برای قطعه سازان خودرو و شرکت های خودروسازی محمل قانونی ندارد و قابل اجرا نیست.

به نقل از ایرنا ، غلامرضا شافعی، در پاسخ به درخواست مدیرعامل یک شرکت قطعه سازی، افزود: امروز توان تخصیص ارز با نرخ مرجع برای واردات مواد اولیه صنایع را نداریم.
وی گفت: ارز با نرخ مرجع فقط برای تامین کالاهای اساسی، دارو و وسایل و تجهیزات درمانی است.
شافعی همچنین خواستار کنترل نرخ ارز در کشور شد و اظهار داشت: بانک مرکزی در تثبیت قیمت نرخ ارز به صورت جدی باید وارد عمل شود.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین به واگذاری سهام شرکت های دولتی در قالب اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و با ˈ نادرست ˈ ارزیابی کردن آن، اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام شرکت های وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شده است.
وی افزود: در حالیکه در قبال این سهام فقط ۲۰۰ میلیارد تومان به این سازمان در قالب وام تزریق شده که باید به خزانه بازگشت داده شود.
شافعی با اظهار اینکه واگذاری سهام شرکت های وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع را قبول ندارم، گفت: بودجه ای برای سرمایه گذاری این سازمان در سال جاری تعیین شده که هنوز تخصیص نیافته است.
وی با بیان این که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید به ماموریت اصلی خود که همان مشارکت در سرمایه گذاری است بازگشت کند، افزود: بر اساس تصمیم دولت، این شرکت با مشارکت مردم در ۱۲۱ طرح صنعتی در مناطق محروم کشور در حال سرمایه گذاری است.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به حمایت این سازمان از صنایع نوین اشاره کرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی از فناوری های نو و صاحبان ایده های جدید حمایت جدی می کند.

چهارشنبه ۲۲ شهریور   ۱۳:۲۳


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.