تامین سوخت جایگزین در شهرک‌های صنعتی ممکن نیست

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت که آمادگی لازم برای تامین سوخت جایگزین در شهرک‌های صنعتی وجود ندارد و برای سیستم تولید و خیلی از ماشین‌آلات هم استفاده از سوخت جایگزین تعریف نشده، بنابراین تاکنون در شهرک‌ها از مازوت استفاده نشده است.

تامین سوخت جایگزین در شهرک‌های صنعتی ممکن نیست

به گزارش ممتاز نیوز، صابر پرنیان اظهار کرد: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی قطعی برق نداریم و فقط ممکن است بخاطر تعمیرات برق خیلی محدود قطع شود. اما نگران قطع گاز در شهرک‌ها و همچنین برق در نتیجه کمبود سوخت نیروگاه‌ها در ادامه فصل زمستان هستیم.

وی با اشاره به قطعی برق و گاز در زمستان سال گذشته در شهرک‌های صنعتی، گفت: امیدواریم وزارت نیرو تمهیدات کافی دیده باشد تا سوخت لازم و کافی به نیروگاه‌ها برسد و شاهد قطعی گاز و برق نباشیم.

پرنیان با بیان اینکه در فصل زمستان امروز هنوز شاهد قطعی گاز و برق نبودیم، تصریح کرد: قطعی گاز منجر به توقف تولید و بیکاری کارگران خواهد شد، چرا که اکثر سیستم‌های تولید به گاز متصل هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران درباره تامین سوخت جایگزین نیز گفت: آمادگی لازم برای تامین سوخت جایگزین در شهرک‌های صنعتی وجود ندارد و برای سیستم تولید و خیلی از ماشین‌آلات هم استفاده از سوخت جایگزین تعریف نشده است.

پرنیان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی به دلیل همین شرایط به طور کلی از مازوت استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد: حتما باید برنامه‌ریزی شود که تامین برق برای بخش تولید محدود نشود و اگر هم مجبور به مدیریت توزیع برق و گاز شدیم باید با برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی باشد تا ماشین آلات، کوره‌ها، مواد اولیه موجود در خطوط تولیدی و محصول نهایی دچار آسیب نشود.

منبع: ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.