تامین مالی بازار سرمایه ۲ برابر می گردد

۱۷م دیماه ،

بینا- وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی گفت: تامین مالی از طریق این بازار باید به دو برابر افزایش یابد.
به گزارش بینا، دکتر سید شمس‌الدین حسینی  یکشنبه در پنجمین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی در ایران با بیان مطلب فوق افزود: با تلاش هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته، سهم بازار سرمایه در تامین مالی از ۱۰ درصد به ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است که باید این میزان به دو برابر ارتقاء یابد.
حسینی با بیان اینکه بازار پول ۶۰ درصد تامین مالی کشور را انجام می‌دهد، تصریح کرد: ۲۰ درصد از اقتصاد کشور نیز از طریق منابع عمومی دولت، اوراق مشارکت و منابع خارجی تامین مالی می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از نگاه تازه برای تامین مالی در بودجه ۹۲ خبرداد و گفت: بودجه امسال و قانون برنامه پنجم نیز توجه ویژه‌ای به تامین مالی داشته است.
وی عنوان داشت: یکی از خلاء‌های نظام اقتصاد ایران، موضوع تامین مالی کارآمد است و سازوکار موجود قادر نیست به بعضی اهداف توسعه ای کشور پاسخ دهد .
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نظریه بعضی اقتصاددانان در مورد تولید بعضی مواد بیش از نیاز و به صورت بهینه اظهار داشت : یکی از مصادیق این امر، آلودگی محیط زیست توسط واحدهای تولیدی است و بعضی کشورها برای رفع این معضل جهت مصرف حامل های انرژی و توزیع آن مالیات وضع کرده اند اما در ایران به آن یارانه اختصاص می یابد .
حسینی گفت: باید در کنار برنامه تغییر و تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها نظام تامین مالی نیز اصلاح شود .

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.