تاکید جهانگرد بر لزوم تغییر پارادایم توسعه کشور به سمت ICT

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نصرالله جهانگرد که در اولین همایش ارتقا کیفیت خدمات فناوری اطلاعات، با ضروری خواندن تغییر پارادایم توسعه کشور به سمت فناوری اطلاعات و ارتباطات، خواستار توجه به برنامه‌ریزی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کلان شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که در برنامه‌های توسعه باید تکلیف سه مولفه فرهنگ، ‌اقتصاد و امنیت مشخص باشد؛ از مولفه‌های محیط زیست، سرمایه انسانی و فناوری به عنوان مولفه‌هایی تازهی نام برد که باید در هر برنامه‌ریزی به آن‌ها توجه شود.
 
او با اشاره به سه حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات و بیان وضعیت هر یک از سه حوزه و نقش آنها در تولید ناخالص ملی و اشتغال، حوزه خدمات را فراتر از دو حوزه دیگر دانست.
 
وی گفت:در حوزه کشاورزی و صنعت بکارگیری فناوری‌های نو و اصلاح روش‌ها سبب بالا رفتن بهره‌وری می‌شود اما، رابطه معکوس با اشتغال دارد و سبب کاهش مشاغل می‌شود. این در حالی است که در حوزه خدمات، اصلاح روش‌ها و بکارگیری فناوری‌های تازه از جمله فناوری اطلاعات سبب بهبود کیفیت زندگی و افزایش اشتغال خواهد شد.
 
جهانگرد با تشریح وضعیت نیروی انسانی کشور و میزان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: صنعت و اقتصاد کشور قادر به جذب این تعداد نیروی جویای کار نیست و راه‌حل این مسئله در گرو توجه به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد. وی از فناوری و تعامل جهانی به عنوان دو ابزار رشد نام برد.
وی همچنین رشد و ارتقا خدمات را مستلزم جمع‌آوری، ذخیره‌سازی پردازش و انتشار یافتن داده‌ها دانست.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با برشمردن سطوح سه‌گانه خرد، متوسط و کلان در برنامه‌ریزی، خواستار توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر سه سطح شد.
 
او یادآور شد که ما در چندسال اخیر خواسته‌ایم با تغییر در سطح خرد در سطح کلان نتیجه بگیریم که نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.