تایید اولین موارد ابتلا به سویه “مو” در ژاپن

ژاپن، شناسایی اولین موارد ابتلا به سویه “مو” از ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد و این سویه اخیرا از سوی سازمان جهانی بهداشت جزو سویه های قابل توجه و تحت نظر طبقه بندی شده است.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت ژاپن می گوید: دو مسافری که تست کرونایشان در ایستگاه های قرنطینه دو فرودگاه مثبت شده بود به سویه “مو” مبتلا بوده اند.

پیش از این نیز این سویه در آمریکای جنوبی و اروپا شناسایی شده بود.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه سویه مو را به فهرست سویه های قابل توجه خود اضافه کرد.

بنابر گزارش روزنامه ژاپن تایمز، مقامات وزارت بهداشت ژاپن ترکیب ژنتیکی نمونه های جمع آوری شده قبلی را مطالعه کرده و دریافتند یک زن حدودا ۴۰ ساله که از امارات متحده در اواخر ماه ژوئن وارد فرودگاه ناریتا شد و نیز یک زن حدودا ۵۰ ساله که در اوایل ماه ژوئیه از بریتانیا وارد فرودگاه هاندا شده بود، مبتلا به سویه مو بوده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت می گوید این سویه جدید از ویروس کرونا که “مو” نامگذاری شده و آن را زیر نظر دارد، دارای جهش‌هایی است که می تواند این ویروس را در برابر واکسن‌های موجود مقاومتر کند.

به گفته مسولان سازمان جهانی بهداشت، شیوع این سویه در کشورهای کلمبیا و اکوادور شتاب گرفته است.

سویه مو نخستین بار در کلمبیا شناسایی شد اما حالا در ۳۹ کشور موارد ابتلا به آن مشاهده شده است.

در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که چهار سویه نگران کننده از ویروس کرونا از جمله انواع آلفا در ۱۹۳ کشور و دلتا در ۱۷۰ کشور جهان وجود دارد و پنج سویه جهش‌یافته دیگر از جمله “مو” باید تحت نظارت قرار بگیرند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.