تایید عملکرد صحیح تمام زیرسامانه‌های “خیام”/ هر ۲۴ ساعت ۴ گذر از فراز ایران

عملکرد صحیح تمام زیرسامانه‌های ماهواره “خیام” تایید شد و روزهای آینده فرآیندهای راه‌اندازی و تست زیرسامانه‌های این ماهواره بر اساس برنامه از پیش تعیین شده صورت خواهد گرفت.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، سازمان فضایی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ماهواره خیام که صبح امروز (۱۸ مردادماه ۱۴۰۱) توسط ماهواره‌بر سایوز از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد، با موفقیت در مدار قرار گرفت.

نخستین ارتباط با ماهواره “خیام” حدود ۹۰ دقیقه بعد از پرتاب در ایستگاه‌های زمینی این ماهواره در کشور، برقرار و داده‌های دریافتی در مرکز کنترل ماموریت ماهواره “خیام” در پایگاه فضایی ماهدشت تجمیع شد.

بر اساس ارزیابی اولیه کارشناسان، داده‌های دریافتی نشان از صحت عملکرد ماهواره‌ دارد. پس از تحلیل داده‌های تله‌متری ماهواره نیز مشخص شد که تا کنون عملکرد کلیه زیرسامانه‌های این ماهواره مطابق با برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده در حالت عملکرد مناسب و صحیح قرار دارند.

طبق برنامه کاری تعیین شده، ماهواره “خیام” هر ۲۴ ساعت ۴ گذر از فراز ایران خواهد داشت که در این گذرها ارسال فرمان به ماهواره و دریافت داده تله‌متری ماهواره انجام خواهد شد.

طی روزهای آینده فرآیندهای راه‌اندازی و تست زیرسامانه‌های این ماهواره بر اساس برنامه از پیش تعیین شده صورت خواهد گرفت.»

انتهای ‍‍پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.