تبدیل داشبورد به صفحه لمسی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تبدیل داشبورد به صفحه لمسی

تبدیل داشبورد به صفحه لمسی

ممتازنیوز: اپل طرحی را برای تبدیل داشبورد خودروها به صفحات لمسی غول پیکر مجهز به لیزر در دست اجرا دارد که از قابلیت رهگیری حرکات چشم و سر راننده برخوردار است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اصلی ترین مشکل در طراحی داشبورد دیجیتال، نحوه تعامل کاربر با صفحه نمایش بدون نیاز به استفاده از صفحه کلید یا ماوس است تا فضای اضافی در خودرو اشغال نشود.
طرح مفهومی اپل شامل صفحه نمایش لمسی قابل برنامه‌ریزی و رابط کاربری انسان- خودرو برای بهبود کیفیت کنترل از راه دور خودرو است.
سیستم داشبورد دیجیتال (Digital Dash) با استفاده از نشانگرهای لیزری می تواند حرکات چشم راننده را رهگیری کند و بطور همزمان دوربین های این سیستم وظیفه کنترل وضعیت سر و صدا را برعهده دارند.
صفحه نمایش لمسی روی داشبورد قابل برنامه ریزی بوده و می توانند تصاویر مورد نیاز کاربر از جمله نقشه مسیر یا اطلاعات دیگر را در اختیار راننده قرار دهند.
همچنین کلیدهای مجازی بر روی داشبورد دیجیتال نمایش داده می گردد که راننده می تواند از آنها برای کنترل دمای داخلی خودرو یا برف پاک کن ها استفاده کند؛ این کلیدهای شفاف احساسی مشابه لمس دکمه های واقعی ایجاد کرده و سبب تسهیل کنترل ناوبری در حین رانندگی می گردد.
به گزارش ایسنا، سیستم داشبود دیجیتال بخشی از برنامه سیستم عامل iOS7 اپل محسوب می گردد که سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد و در این شرایط راننده با کمک تلفن همراه آیفون ۵ قادر به تعامل با این سیستم خواهد بود.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.