تجربه لمسی متفاوت با پوست الکتریکی!!/عکس

چرا نباید هنگام لمس یک پرتقال احساس دست زدن به یک هلو به انسان دست بدهد؟ فناوری ابداعی محققان دیزنی امکان تقلید حالت های مختلف سطوح و تجربه لمسی متفاوت را فراهم می کند.

 

lams

 

به گزارش “یک پارس”به نقل از ایسنا، این فناوری که «الکتروارتعاش معکوس» نام دارد، از طریق یک دستگاه سیگنال الکتریکی ضعیفی را مستقیما به بدن کاربر ارسال می کند که باعث ایجاد یک میدان الکترواستاتیک نوسانی در سراسر پوست می شود.

 

بدن فرد دارای بار الکتریکی بوده و در تماس با هر جسم متصل به زمین به دلیل اختلاف پتاسیل بین انگشتان و الکترود، یک نیروی الکترواستاتیک ایجاد می شود که باعث تجربه متفاوت در هنگام لمس اشیاء گوناگون می شود.

 

این دستگاه فقط پنج سانتی متر طول داشته و شامل آنتن بلوتوث، ریزپردازنده، مبدل سیگنال دیجیتال به آنالوگ و یک ترازنیستور است؛ سیگنال ها از طریق دستگاه جاسازی شده درون یک صندلی یا کفش می تواند به بدن فرد گسیل شود.

 

با استفاده از این فناوری امکان ایجاد بافت های مجازی مانند شن و ماسه، مواد شیشه یی، زبر و لاستیکی بر روی هر سطحی فراهم می شود.

 

فناوری بافت مجازی همچنین می تواند در ساخت نسل جدید صفحات لمسی مورد استفاده قرار گرفته و امکان تعامل بیشتر کاربر با برنامه های نرم افزاری و بازی های رایانه‌یی را فراهم کند.

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.