تجلیل از ۷ شاعر پیشکسوت

در نخستین همایش روز شعر و ادب فارسی صورت گرفت

جام جم آنلاین: نخستین همایش روز شعر و ادب فارسی روز یکشنبه ۲۶ شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار و از هفت شاعر پیشکسوت تجلیل شد.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری محافل مختلف شعر از سوی وزارت ارشاد در سراسر کشور و در پیش رو بودن جشنواره شعر رضوی، گفت: در مناطق مختلف کشور محافل شعری با موضوع حضرت رضا (ع) خواهیم داشت.

در ادامه، علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر که برای شعرخوانی دعوت شده بود، در سخنانی از حمید سبزواری تجلیل کرد و گفت: جناب استاد سبزواری هنگامی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، از شاعران شناخته‌شده در خراسان بود و به عنوان شاعری فرهیخته و مبارز از سال‌های قبل از انقلاب سروده‌هایش را می‌خواند و با رشادت پیش می‌آمد تا این‌که توفیق دست داد و در بحبوحه انقلاب آثارش را در تهران سرود و عرضه کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

این شاعر متذکر شد: حمید سبزواری یکی از شاعران نام‌دار در غزل‌سرایی معاصر ایران است. او شاعری متواضع و بااخلاق است.

معلم در ادامه با تشکر از رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد برای برپایی مراسمی به نام روز شعر و ادب فارسی، عنوان کرد: کجا در طول تاریخ می‌شناسید از آغاز زمان رودکی تاکنون که این‌چنین اهل شعر و ادب تکریم شوند و روزی برای آنها تعیین شود؟ اگرچه همه روزها از آن زبان فارسی و شعر پارسی است؛ اما این ارجمندی شعر و ادب خاص این دوران است که این توفیق را خداوند نصیب کارفرمایان ما کرده است که به تکریم چنین موضوعی بپردازند. بی‌شک وجود رهبر معظم انقلاب در رونق گرفتن شعر و ادب پارسی مؤثر بوده است و از همان سال‌های پیش از انقلاب که انجمن ادبی این سرزمین را پی افکندند، تا کنون مؤثر بوده‌اند.

در نخستین همایش شعر و ادب فارسی که با حضور محمود جوانفکر و شعرخوانی شاعران همراه بود، برنامه موسیقی نیز اجرا شد.

همچنین با حضور سیدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی معلم دامغانی؛ رئیس فرهنگستان هنر، علی اسماعیلی؛ سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و عباس براتی‌پور؛ شاعر، از هفت شاعر پیشکسوت تجلیل شد.

در این بخش از حمید سبزواری، مشفق کاشانی، خانواده مرحوم بهروز ثروتیان، خانواده مرحوم نصرالله مردانی، محمود دست‌پیش، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی و رحیم معینی کرمانشاهی با اهدای تندیس تجلیل شد، که البته معینی کرمانشاهی در مراسم حضور نداشت. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.