تجمع اعتراضی کارگران فرانسوی کارخانه لاستیک سازی گودیر

۱فروردین ۱۳،

تجمع اعتراضی کارگران فرانسوی کارخانه لاستیک سازی گودیر

صدها تن از کارگران شرکت لاستیک سازی گودیر Goodyear روز جمعه در مقابل دفاتر این شرکت در فرانسه تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

به گزارش «ممتاز» به نقل از واحد مرکزی خبر، تجمع حدود سیصد تن از کارگران این شرکت در حالی رخ داد که گفتگوهای نمایندگان کارگران و مدیریت این شرکت دربارهٔ سرنوشت این کارخانه در شمال فرانسه آغاز شد. گودیر در نظر دارد این کارخانه را تعطیل کند.
این نشست بسیار مهم که نتیجه آن سرنوشت هزار و صد و هفتاد و سه فرصت شغلی را مشخص می کند قصد دارد روند تعطیلی این کارخانه را رسما آغاز کند اما اتحادیه های کارگری امیدوارند با اجرای یک طرح اخراج داوطلبانه، تعدیل نیروهای این کارخانه را محدود کنند تا راههای جایگزین پیدا شود.
یکی از مدیران اجرایی آمریکایی این شرکت در ماه فوریه دعوت دولت فرانسه را برای واگذاری این کارخانه رد کرد و کارگران فرانسوی را مسخره کرد و گفت آنها فقط سه ساعت در روز کار می کنند.
این توهین واکنش شدید اتحادیه ها را به همراه داشت و تیتر اول روزنامه ها را در زمانی حساس برای دولت فرانسه که امیدوار به مبارزه با روند فزاینده بیکاری و تحریک اقتصاد راکد این کشور از طریق سرمایه گذاری خارجی بود به خود اختصاص داد.

شنبه ۳ فروردین   ۱۲:۳۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.