تجمع نظامیان اسرائیلی در مرز مصر

جام جم آنلاین: ارتش اشغالگر اسرائیل طرح هایی برای حمله به صحرای سینای مصر دارد و به این منظور اقدام به فراخواندن نیروهای احتیاط خود کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم اشغالگران اسرائیلی نیروهای خود را در منطقه ایلات در مرز صحرای سینای مصر مستقر کرده‌اند. دلیل اقدام اسرائیل در فراخواندن هزاران نیروی ذخیره، جایگزین کردن مرزبانان مرزی با نیروهای نظامی، احداث مراکز نظارت، سنگر، اتاق عملیات، استقرار تانک‌ها و تسریع در روند احداث دیوار نژادپرستانه حائل چیست؟ آیا تنش به جبهه جنوبی اسرائیل پس از سه دهه از امضای معاهده کمپ دیوید با مصر بازگشته است یا این که اسرائیلی ها با سوء استفاده از مشغول بودن مصری ها به انتخابات ریاست جمهوری این کشور بار دیگر به دنبال اشغال صحرای سینا هستند؟

گزارشگر العالم در گزارشی در این زمینه افزود: در سایه تنش در مرزهای مصر و فلسطین اشغالی در منطقه ایلات، ارتش اشغالگر اسرائیل هزاران نفر از نظامیان ذخیره خود را به خدمت نظامی فراخواند. کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از این اقدام ارتش حمایت کرد. این نظامیان در بیست و دو گردان مختلف خدمت خواهند کرد.

 روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از منابع نظامی اعلام کرد «فراخواندن این حجم زیاد از نیروها در نتیجه اوضاع امنیتی متشنج با مصر و فعالیت های گروه های مسلح در شبه جزیره سینا است به ویژه آنکه ارتش مصر سیطره ای بر این منطقه ندارد».

از سوی دیگر مقامات اشغالگر اسرائیلی به اقدامات خود در احداث دیوار حائل در مرز با مصر ادامه می دهند تا مانع از عملیات نفوذ شوند. همچنین با احداث سنگر و مراکز نظارتی جدید، واحدهای نظامی ویژه ای برای نظارت بر مرز پس از سقوط رژیم حسنی مبارک مستقر شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.