تحریم گاز ایران تبلیغات روانی است

جام جم آنلاین: سخنگوی وزارت نفت گفت: تحریم صادرات گاز ایران به اروپا صرفاً تبلیغات سیاسی و روانی است.

 علیرضا نیکزاد رهبر درگفتگو با واحد مرکزی خبر در پاسخ به اظهارات مقامات برخی از کشورهای اروپایی مبنی بر تهیه طرح تحریم صادرات گاز ایران به اروپا افزود: این طرح پشتوانه حقیقی ندارد زیرا ایران صادرات گازی به اروپا ندارد که بخواهد از این نظر تحریم شود.

وی گفت: تحریم صادرات نفت ایران به اروپا موضوعیت داشت چون اروپا ۱۸ درصد نفت ما را مصرف می کرد اما در زمینه گازی این گونه نیست چون اروپا مصرف کننده گاز ایران نیست.

نیکزاد افزود: بیشتر گازی که در کشور تولید می شود در داخل مصرف می شود و تنها بخش کوچکی از آن را به ترکیه صادر می کنیم.

سخنگوی وزارت نفت افزود: در برنامه های توسعه ای گاز ایران ، قرار است بخشی از آن به پاکستان و بخشی هم به صورت ال ان جی به کشورهای آسیای جنوبی و خاور دور صادر شود و برنامه ای برای صادرات گاز به اروپا نداریم.

وی با بیان اینکه هر کشوری سعی می کند سبد مصرف انرژی خود را متنوع کند گفت: اروپاییها با اظهارات نسنجیده مبنی بر تحریم گازی ایران تنوع سبد تأمین انرژی خود را در آینده محدود می کنند چرا که اگر قرار هم باشد گاز ایران را در آینده صادر کنیم آن را به کشورهایی صادر می کنیم که  تحریم را اجرا نمی کنند نه آنکه علیه کشورمان باشند.

نیکزاد با تأکید بر اینکه این مردم اروپا هستند که با سیاستهای نادرست صدمه می بینند به سیاستمداران اروپایی توصیه کرد متناسب با واقعیت ها تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه ایران دومین ذخایر گازی جهان را دارد و با اکتشافات گازی آینده ممکن است نخستین دارنده ذخایر گاز جهان شود گفت: اروپاییها باید تلاش کنند بخاطر مسائل سیاسی منابع تأمین انرژی مردم خود را از دست ندهند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.