تحرک صهیونیست ها برای به نتیحه نرسیدن مذاکرات هسته ای ایران در بغداد/ صندوق بین المللی پول درخواست قطع رابطه با ایران را رد کرد

ایران در قاب رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:

*رادیو فرانسه*

سفر مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به بروکسل و برلین دررابطه با مذاکرات اتمی ایران و غرب

با انتشارگزارش هائی مبنی براحتمال نوعی معامله میان ایران و پنج به علاوه یک، پیرامون برنامه های اتمی این کشور، درمذاکرات آتی دو طرف دربیست وسوم ماه مه در بغداد دولت اسرائیل یک مقام عالی رتبه خود را به مقر اتحادیه اروپا اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یاکوو امیدرور مشاورنخست وزیردرامور امنیتی اسرائیل برای دیدار با مقامات اتحادیه اروپا وارد برکسل شد.به نوشته روزنامه اسرائیلی هآرتص ، دراسرائیل این نگرانی وجود دارد که درمذاکرات بغداد شش قدرت جهانی با ادامه غنی سازی درایران موافقت نمایند.

گفته می شود مذاکرات امیدرور درپشت درهای بسته صورت خواهد گرفت. مقامات رسمی اسرائیل حاضرنشدند درمورد هدف سفرمقام اسرائیلی به برکسل اظهارنظرنمایند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، امیدرور دربروکسل با معاون سیاسی کاترین آشتون دیدارو اولین دورمذاکرات خود را به انجام رساند.

*رادیو فردا*

صندوق بین المللی پول درخواست قطع رابطه با ایران را رد کرد

صندوق بین المللی پول روز سه شنبه و در پاسخ به یک گروه آمریکایی که خواهان قطع رابطه این صندوق با ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شده بود، اعلام کرد فعالیت های صندوق جهانی پول هیچ تضادی با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا ندارد و درخواست این گروه را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ویلیام موری» سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت، حضور ایران در صندوق بین المللی پول، طبق اساسنامه قانونی و بانک مرکزی هم عضو قانونی این مجموعه است.

یک گروه لابی حقوقی امریکایی بنام «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» به رهبری مارک والاس سفیر سابق امریکا در سازمان ملل صندوق جهانی پول را تحت فشار قرار داده تا رابطه خود با ایران را محدود کند.آقای والاس در نامه‌ای خطاب به کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول خواسته است که این مؤسسه بین‌المللی در راستای همگامی با تحریمات اتحادیه اروپا و امریکا، کلیه ارتباطات خود با بانک مرکزی ایران را قطع و حساب بانک مرکزی ایران در این سازمان را مسدود کند.

*بی بی سی *

ادعای تکراری عربستان:طرح سه ایرانی برای قتل سفیر عربستان در قاهره

بر اساس گزارش روزنامه های عرب زبان، یک مشاور سفارت عربستان سعودی در مصر می گوید که سرویس امنیتی مصر سه ماه پیش موفق شد، طرح سه شهروند ایرانی را برای کشتن سفیر عربستان در قاهره خنثی کند.بنا بر این گزارش ها سامی جمال، مشاور حقوقی سفارت عربستان در مصر به روزنامه الحیات گفته است که “سه ایرانی در رابطه با طرح به قتل رساندن احمد قطان، سفیر عربستان در مصر دستگیر شدند.”

به گفته او مقام های مصری آن زمان جزئیات این طرح را با وزارت خارجه عربستان در میان گذاشتند، اما این مقام های سعودی ترجیح دادند که در این باره سکوت کنند.

در واکنش به این خبر رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران در کنفرانس خبری روز سه شنبه این ادعا را “بی پایه و اساس” خواند و از مقام های کشورهای منطقه خواست که “با هوشیاری به فکر تأمین منافع ملی خود و منافع جهان اسلام” خود باشند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.