تحریم‌های تازه بانکی، دریانوردی و انر‍‍ژی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران

۳۰م آذر ،

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از اعمال تحریم هایی از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه دو شرکت خبر داده که ادعا می گردد در ارسال تسلیحات به سوریه و دیگر کشورها نقش دارند. «سوزان رایس»، نماینده آمریکا در سازمان ملل با استقبال از این موضوع مدعی شده این دو شرکت در زمینه انتقال مهمات، تفنگ، مسلسل، گلوله خمپاره و دیگر تسلیحات به سوریه فعال بوده اند. وی گفته این تحریم های تازه، بر تحریم های از پیش موجود علیه بخش حمل و نقل ایران اضافه می گردد تا توانایی ایران برای استفاده نامشروع از ابزارهای حمل و نقل را از میان ببرد. {اینجا}

به گزارش پرس تی وی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود بر ضد ایران تحریم‌های اقتصادی و تجاری تازهی را بر ضد تهران تصویب کرده است. فارس نوشته است: تحریم‌های تازه مصوب از سوی مجلس نمایندگان آمریکا در قالب بودجه دفاعی سال ۲۰۲۴ میلادی این کشور بوده و شامل اعمال تحریم‌های تازه بر ضد بخش انرژی ایران و همچنین اعطای ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ارتقای سیستم موشکی خود بوده است.

بر این اساس بودجه دفاعی آمریکا همچنین شامل ۸۹ میلیارد دلار بودجه برای جنگ در افغانستان خواهد بود. بر اساس این گزارش بودجه دفاعی ۶۳۳ میلیارد دلاری آمریکا در بخشی از خود بخش انرژی، کشتی سازی و کشتی رانی ایران را هدف قرار داده است.

این طرح با ۳۱۵ رای موافق در برابر ۱۰۷ رای مخالف به تصویب رسیده است. این طرح برای تبدیل به قانون منتظر تصویب سنا و امضای باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از صدای روسیه، اتحادیه اروپا امروز جمعه یک شخص و ۱۸ موسسه را در راستای ادامه فشارها بر جمهوری اسلامی ایران برای توقف برنامه هسته ای خود تحریم کرد و به فهرست اشخاصی که در ارتباط با این برنامه دارایی آنها مسدود شده و علیه آنها ممنوعیت سفر اعمال شده، افزود.

 وزرای خارجه کشورهای اروپایی موافقت خود را با اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به خصوص در زمینه بانکی، دریانوردی و صادرات گاز در نشست روز ۱۵ اکتبر اعلام کردند.

/۲۹۹۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.