تحزب‌گرایی مستلزم اصلاح فرهنگ عمومی و تقویت روحیه جمع‌گرایی است

فروردین ۱۴۰۳

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: نهادینه شدن تحز‌ب‌گرایی در کشور، مستلزم اصلاح فرهنگ عمومی و تقویت روحیه جمع‌گرایی است.

“حمیدرضا ترقی” عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با ارائه راهکارهایی برای ایفای نقش برجسته‌تر توسط احزاب در کنش‌های سیاسی گفت: نقش احزاب در کنش‌های سیاسی وقتی می‌تواند پررنگ‌تر باشد که احزاب در چیدمان و ساختار قدرت نقش‌آفرینی کنند و به پایگاه و پشتوانه حزبی اشخاص در ساختار قدرت سیاسی بها داده شود.  
 
عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: نهادینه شدن تحز‌ب‌گرایی در کشور، مستلزم اصلاح فرهنگ‌عمومی و تقویت روحیه جمع‌گرایی است.  
 
ترقی اتخاذ تصمیمات بر مبنای خرد جمعی را از مزایای تحزب‌گرایی دانست و اظهار داشت: مواضعی که از سوی احزاب در قبال مسائل و موضوعات سیاسی و اجتماعی مطرح می‌شود، به سبب اتکا به جمع‌گرایی و خرد جمعی از پختگی جامع‌تری برخوردار است.  
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ارائه تعریفی تازه از جایگاه حزب در ساختار قدرت سیاسی افزود: مشخص شدن شاکله و شاخص‌های حزب بر مبنای ارزش‌های جامعه اسلامی و قرار گرفتن احزاب در آن چارچوب، می‌تواند به کنش‌ مطلوب سیاسی توسط احزاب بیانجامد.  
 
ترقی با اشاره به موانع فرهنگی تحزب‌گرایی در جامعه ایران، بیان داشت:‌ میل به فردگرایی، حزب‌گریزی و عدم اعتماد کافی و لازم جامعه به احزاب، عمده‌ترین موانع فرهنگی تحقق تحز‌ب‌گرایی در کشور است.  
 
 عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که روحیه جمع‌گرایی در عمق فرهنگ عمومی جامعه نفوذ پیدا نکند، طبیعتا فعالیت‌ها و کنش‌های جمعی مبتنی بر تحزب بسیار ناقص و محدود صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.