جزم‌گرایی مهمترین آفت تحزب است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

عبدخدایی در نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی؛

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام با بیان این که جزم‌گرایی مهمترین آفت تحزب است گفت: باید پیرامون کار حزبی، فرهنگ سازی شود تا مردم از مزایای وجود تحزب آگاه شوند.

به گزارش تفسیری خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در جمع اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران گفت: جزم‌گرایی یکی از اصلی‌ترین آفت تفکر حزبی و کار جمعی است.

محمد مهدی عبدخدایی که در بیست و چهارمین نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و در دانشگاه شهید iبهشتی سخن می‌گفت، همچنین تصریح نمود: یکی از مهمترین مشکلات احزاب در ایران آن است که هیچگاه نتوانسته‌اند نخبه پروری کنند و نیروهای شایسته را iبه جامعه تحویل دهند.

وی ضمن ابراز تاسف از فقدان وجود یک حزب یا تشکل باسابقه در ایران خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از مهمترین مباحثی است که احزاب و تشکل‌ها در بدو تاسیس باید مورد توجه قرار دهند.

عبدخدایی رمز ماندگاری مکتب شیعه در تاریخ را تفکر تشکیلاتی دانست و افزود: احزاب و تشکل‌های کشور را باید در اصول و مبانی تشیع عمیق شوند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در  ادامه یکی از دلایل نبودن احزاب قوی در کشور را اعتقادات جامعه ایرانی نسبت iبه کارهای اجتماعی دانست و گفت: درجریان جنبش مشروطیت، جنبش تنباکو و انقلاب اسلامی نیز مذهپ تشیع عامل اصلی محسوب می‌شود و احزاب در این میان نقش چندانی را نتوانستند ایفا نمایند. 

عبدخدایی یادآور شد: مذهب تشیع آمیخته با ایجاد حکومت است و iبه تعبیر مرحوم مدرس «سیاست ما عین دیانت ماست» و تا وقتی که بین این اعتقادات و اعتقاد iبه تحزب همخوانی ایجاد نشود، احزاب شکل نخواهند گرفت.
    
عبدخدایی در پایان تصریح کرد: باید پیرامون کار حزبی، فرهنگ سازی شود تا مردم از مزایای وجود تحزب آگاه شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.