اِعمال محدودیت برای احزاب دارای مجوز قانونی معنا ندارد

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی حزب آبادگران جوان با انتقاد از قائل شدن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای فعالیت‌های قانونی و مشروع احزاب گفت: اِعمال محدودیت برای احزاب پس از صدور مجوز از سوی وزارت کشور معنا و مفهومی ندارد.

“بیت‌الله بدرلو” سخنگوی حزب آبادگران جوان در گفتگو با خبرنگار احزاب ممتاز نیوز، با اشاره به اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزادی احزاب گفت: بسترسازی و فرصتی که در قانون اساسی برای فعالیت احزاب در نظر گرفته شده است، باید در محیط واقعی سیاسی کشور تبلور یابد.

وی با انتقاد از قائل شدن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای فعالیت‌های قانونی و مشروع احزاب اظهار داشت: اِعمال محدودیت برای احزاب پس از صدور مجوز از سوی وزارت کشور معنا و مفهومی ندارد.

سخنگوی حزب آبادگران جوان ادامه داد: متاسفانه در کشور ما، بحث تحزب و تحزب‌گرایی از سوی برخی سیاسیون بعنوان موردی منفی تلقی می‌شود، در صورتی‌که باید خلاف این عمل شود.

بدرلو افزود: به منظور پر رنگ شدن نقش احزاب در کارکردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید محدودیت‌هایی که مربوط به ساختارهای فرهنگی و حاکمیتی است، برداشته شود.

 سخنگوی حزب آبادگران جوان در پایان خاطرنشان کرد: تحزب‌گرایی یک موضوع اثبات شده در دنیای سیاسی امروز است و برخی کشورها، پیشرفت و تحول خود را مرهون و مدیون عملکرد احزاب قوی می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.