تحقق سود بانک الکترونیکی آرین

۳۱اردیبهشت،

اطلاعات و صورتهای مالی ۱۲ ماهه (حسابرسی نشده) منتهی به ۳۰ اسفند ۹۱ بانک الکترونیکی آرین در پایگاه اینترنتی کدال درج شد.
به گزارش ایرنا، براساس گزارش درج شده در پایگاه اینترنتی کدال بانک الکترونیکی آرین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ۹۱ توانسته است با سرمایه ۷۰۰ میلیارد ریالی خود به ازای هر سهم ۶۶ ریال سود محقق کند. در ادامه این اطلاعیه آمده است :
شرکت پیش‌بینی سود (زیان) هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۰ را با سرمایه ۷۰۰ میلیارد ریال، در تاریخ ۲۹/۰۱/۹۰ مبلغ ۱۹۱ ریال و در تاریخ ۰۹/۰۲/۹۰ با سرمایه ۰۰۰ر۲ میلیارد ریال مبلغ ۶۷ ریال اعلام نموده بود که مطابق صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی شده با سرمایه ۷۰۰ میلیارد ریال مبلغ (۳۷) ریال محقق شده است.
مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۳۱/۰۱/۹۰، افزایش سرمایه از مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۰۰۰ر۲ میلیارد ریال (از محل آوردۀ نقدی) را مورد تصویب قرار داد. مطابق بند ۴ گزارش حسابرس و بازرس قانونی در اطلاعات و صورتهای مالی میاندوره ای شش ماهه سال مالی ۹۱ : ‘بانک مرکزی به سبب نامه شماره ۱۷۷۶۶۶/۹۱ مورخ ۰۹/۰۷/۹۱ (اداره مبارزه پولشویی) اطلاع داده است که وفق بند ۷ از یکهزار و یکصد و سی هشتمین صورتجلسه شورای پول و اعتبار (مورخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۰) مجوز تاسیس شرکت بانک الکترونیکی آرین (سهامی عام) را لغو نموده است ‘. طبق یادداشت توضیحی شماره ۱۳ اطلاعات پیوست با توجه به لغو مجوز فعالیت بانک و عدم ثبت افزایش سرمایه، وجوه افزایش سرمایه واریزی سهامداران به حساب بدهی منظور گردیده است و تا تاریخ تهیه صورتهای مالی حدودا ۹۵ درصد آن به سهامداران مسترد شده است.
مزید اطلاع، شرکت در نیمه دوم سال مالی ۹۱ اقدام به تحصیل اوراق مشارکت (عمدتا طرح نفت و گاز پارس جنوبی و طرح نوسازی شهر تهران) نموده که تا تاریخ ترازنامه مبلغ ۸۹۵ر۷۲۸ میلیون ریال در سرفصل مذکور شناسایی شده است. شایان ذکر است که سود ناشی از اوراق مذکور (به مبلغ ۸۲۷ر۶۵ میلیون ریال)، معادل ۱.۴ برابر سود خالص شرکت برای سال مالی ۹۱ می باشد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.