تحقیق ضد تقلید است/ ۲۷ درصد مقالات علمی خاورمیانه از علوم پزشکی ایران است

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر ضدیت تحقیق و تقلید گفت: خوشبختانه ۲۷ درصد مقالات علمی خاورمیانه از علوم پزشکی ایران است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب­دا؛ دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و تازه تحقیقات و فناوری گفت: در سال های اخیر شاهد پیشرفت خوب تحقیقات در علوم پزشکی بوده ایم به نحوی که هم اکنون رتبه کلی تحقیقات ایران در دنیا ۱۶ و رتبه تحقیقات علوم پزشکی ایران در دنیا ۱۹ است.

وی افزود: ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور از شاخۀ علوم پزشکی است و ۲۷ درصد مقالات علمی خاورمیانه از علوم پزشکی ایران است.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی نیز در این حوزه وجود دارد که از آن جمله می توان به نقش کمرنگ بخش خصوصی در بخش پژوهش علوم پزشکی اشاره کرد.

دکتر هاشمی گفت: مقایسه رشته های مهندسی و پزشکی که زیر نظر دو وزارتخانه آموزشی کشور یعنی وزارت علوم و بهداشت می باشندنشان می دهد علوم پزشکی بسیار به روزتر و موفق تر عمل کرده است.

وزیر بهداشت بیان داشت: دوکار عمده دولت یازدهم از نگاه رهبر معظم انقلاب معیشت و علم است و این دو هدف طی ۴۴ روز استقرار دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان به درستی انجام شده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه سهم بودجه بخش سلامت از کل بودجه کشور ناچیز است در حالی که سلامت و امنیت مهم ترین رکن های زندگی اشخاص و جوامع می باشند.

دکتر هاشمی در ادامه به اقداماتی که در بخش توسعه فناروی انجام شده است تاکید کرد و گفت: توجه به کیفیت پژوهش ضروری است ولی سرعت توسعه کمی نیز نباید کند شود.

وی در پایان سخنانش ضمن قدردانی از چهره علمی و پژوهشی دکتر ملک زاده از مدیرت دکتر قانعی نیز قدردانی کرده و حکم انتصاب دکتر ملک زاده را به عنوان معاون تحقیقات و فناوری به وی ابلاغ و با اهدای لوح تقدیری از فعالیت های دکتر قانعی تشکر کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.