تحلیل یک کاربر لس انجلس تایمز درباره کشتار اخیر مردم سوریه در حوله

یکی از کاربران لس انجلس تایمز در واکنش به تصویر منتشره ضمن اینکه استدلال نیروهای مخالف سوریه مبنی بر حمله تانک های دولت و شلیک گلوله های سنگین توپ را رد کرده؛ نوشته است اگر گلوله های توپ و تانک به مردم خورده، پس چرا اجساد به نمایش در امده همگی سالم هستند؟

این کاربر استدلال کرده که اگر گلوله توپ و تانکی که نیروهای مخالف ادعا دارند دولت با آنها مردم مذکور را قتل عام کرده و در نزدیکی محل قتل مشاهده شده باید کل اجساد را متلاشی می کرده است اما در تصاویر منتشره اجساد کاملا سالم داخل کفن قرار داده شده و از انها تصویر برداری کرده اند.

کارشناسان مستقل نیز در این رابطه می گویند ممکن است تروریستهای مخالف مردم را اعدام کرده و بعد برای مظلوم نمایی اجساد را داخل کفن کرده اند.

دولت سوریه دخالت در این قتل عام را قویا رد کرده است. تشخیص اینکه این جنایت هولناک واقعا توسط چه کسانی و با چه هدفی انجام شده بسیار پیچیده است، اگر چه برخی تحلیلگران خلاف این ادعا را دارند و معتقدند مخالفان اسد که هم اکنون جریان های افراطی اعم از سلفی ها و تروریست های القاعده نیز به آنها پیوسته اند از هر وسیله ای برای ضربه زدن به وجهه دولت اسد استفاده می کنند و این نیز می تواند یکی از روش های آنها باشد.

۴۹/۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.