تحولی چشمگیر در خودروهای هیبریدی

۳۰م دیماه ،

تحولی چشمگیر در خودروهای هیبریدی

درست است که خبرها خوبی از فروش پژو سیتروئن به گوش نمی رسد اما این به معنی آن نیست که این گروه خودروسازی دست روی دست گذاشته و منتظر نابودی است. این خودروسازان فرانسوی از یک نوع خودرو هیبریدی رونمایی کرده اند که ۱۱۷ مایل به ازای هر گالن مسافت طی می کند و ۱۰۰۰ پوند هم از پریوس تویوتا ارزانتر است و از همه مهمتر این که این خودروی هیبریدی، الکتریکی-بنزینی نیست.

به نقل از میل آنلاین، پژو از فناوری تازهی رونمایی کرده که به جای موتور الکتریکی ااز هوا برای تأمین قوای محرکه استفاده می کند. سیتروئن بر این باور است که این خودرو از سال ۲۰۱۶ روی جاده ها خواهد بود. با این فناوری ۴۵ درصد در مصرف سوخت بنزین صرفه جویی می گردد. در شهرها حتی این صرفه جویی به ۸۰ درصد می رسد چون این خودرو ها چهار پنجم زمان خود را بدون نیاز به بنزین سپری می کنند.
این فناوری تازه طوری است که در زمان احتراق داخلی، بخشی از انرژی تولید شده را از طریق نیروی هیدرولیک و با به کارگیری گیربکس های مخصوص در سیلندرهایی ذخیره می کند که در موقع لزوم انرژی خود را آزاد می کنند. در شهرها که مردم در ترافیک به سر می برند ۶۰ تا ۸۰ درصد زمان را می توان با اتکا به انرژی ذخیره شده در این سیلندرها طی کرد.
نکته جالب تر این که این سیستم قابل نصب روی هر خودروی نرمال خانوادگی است و نیازی به تغییر شکل یا اندازه خودرو نبوده و جای سرنشین را هم تنگ نمی کند.
این فناوری ابتدا روی خودروی ۲۰۸ به کار می رود. در ضمن تایرها نیز هیچوقت دچار کم بادی نمی شوند چون باد آنها قابل تنظیم از طریق همین سلیندرهای به کار رفته در فناوری تازه است.

چهارشنبه ۴ بهمن   ۱۴:۶

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.