تحویل سال«نو» انیمیشن ایران

۱۳م اسفند ،

هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، به دو سال چشم انتظاری علاقه‌مندان عرصه پویانمایی پایان می‌دهد و از صبح روز ۱۳ اسفند کار خود را هم‌زمان در تهران و ۵ استان کشور آغاز می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان؛ جشنواره پویانمایی تهران، در حالی برپا شد که امسال با مشکلات خاصی دست به گریبان بود، از جمله تحریم‌های تحمیل شده بر ایران که با تلاش مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر جشنواره این تحریم‌ها بی‌اثر و سیل صدها اثر از کشورهای مختلف دنیا به سمت دبیرخانه جشنواره سرازیر شد. تعداد آثار ارسالی به قدری بسیار بود که هیأت انتخاب به ناچار با توجه به مقررات و امکانات موجود، تنها توانست بخشی از آن‌ها را در بخش مسابقه بین‌الملل شرکت دهد. آن‌چه مهم است، برگزاری جشنواره هشتم با وجود تمام مشکلات با تدبیر مسوولان و دست اندرکاران آن است.

جشنواره امسال همزمان در تهران و ۵ استان کشور در بخش مسابقه ایران، بین‌الملل، دانشجویی، دینی، ایران، معناگرا، همچنین بخش‌های غیر رقابتی، نمایش ویژه و چشم‌انداز آثار خود را به نمایش می‌گذارد.

در جشنواره هشتم سه نشست تخصصی برگزار می‌شود. همچنین جلسات نقد و بررسی نیز برپا خواهد شد تا آثار مسابقه ایران طی ۴ جلسه مورد نقد قرار بگیرند.

بزرگداشت زنده یاد اسفندیار احمدیه پدر انیمیشن ایران، از برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود. امسال سومین بازار ملی جشنواره نیز  برپا خواهد شد تا علاوه بر تعامل بین فیلمسازان و شرکت‌های تولیدکننده پویانمایی، هنرمندان با آخرین دست‌آوردها و فن‌آوری‌های روز دنیا در زمینه پویانمایی آشنا شوند.

سینماهای کانون، فلسطین و سالن‌های شهید بهنام و غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون، میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود تا آثار مورد علاقه خود را به تماشا بنشینند.

به سبب تعداد بسیار فیلم‌ها و کمبود وقت برای نمایش آن‌ها، امسال نیز مانند چند دوره قبل جشنواره مراسم افتتاحیه برگزار نخواهد شد و سالن‌های نمایش دهنده از ساعت ۹ صبح پذیرای علاقه‌مندان خواهند بود.

آغاز هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران بی تردید حکم تحویل سال «نو» انیمیشن ایران را دارد و هنرمندان و علاقه‌مندان این عرصه با اشتیاق به استقبال آن رفته و می‌روند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.