تخصیص سبد کالا به کارمندان وظیفه امور رفاهى دستگاه‌هاى اجرایى

مهدی غضنفری:

اگر دستگاه‌ها برای ماه رمضان یا هر ایامی بخواهند به کارمندان خود سبد کالا بدهند و به ما مراجعه کنند،همکاری می‌کنیم اما این وزارتخانه تصمیم گیرنده در تخصیص سبد کالا نیست.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،وزیر صنعت، معدن و تجارت: اگر دستگاه ها برای ماه رمضان یا هر ایامی بخواهند به کارمندان خود سبد کالا بدهند و به ما مراجعه کنند، ما همکاری می کنیم اما این وزارتخانه تصمیم گیرنده در تخصیص سبد کالا به دستگاه‌های دولتی نیست وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه تصمیم گیرنده در تخصیص سبد کالا به دستگاه های دولتی نیست. زیرا منابع بودجه ای برای این موضوع قبلاً به دستگاه ها تخصیص داده شده و خود مدیر دستگاه باید تصمیم بگیرد که چگونه سیستم رفاهی را مدیریت کند.

مهدی غضنفری درباره وضعیت اختصاص سبد کالا به کارمندان اظهار داشت: در نظر گرفتن و تخصیص سبد کالا کاری نیست که توسط این وزارتخانه تدبیر شود بلکه معاونت هایی که کار امور رفاهی وزارتخانه ها را بر عهده دارند، برای کارمندان خود تدابیری دارند و تصمیم می گیرند که چه زمانی سبد رفاهی در اختیار کارکنان خود قرار دهند.

وی افزود: تنها وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که اگر بخش رفاهی دستگاه ها تصمیم بگیرند، سبد کالایی تحویل کارمندان خود بدهند، در این مسیر و در صورت درخواست کمک، ما به آنها کمک می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تاکید کرد: برای شب عید هم ما مسئول تخصیص این سبد کارمندی نبودیم. در دولت مطرح شد که دستگاه ها از محل منابع خود سبد کالای کارمندی بدهند، به وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفته شد که در صورت مراجعه بخش رفاهی دستگاه های اجرایی؛ کالای مورد نیاز تهیه شود تا در بازار موجودی کم نشده و از منابع ذخیره به این امر اختصاص یافت.

وی خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اعلام کرد؛ در صورت مراجعه دستگاه های اجرایی به این وزارتخانه، اقلام مورد نیاز برای سبد کالای کارمندی به آنها تحویل داده می شود که چند دستگاه هم مراجعه کردند.

غضنفری در ادامه اظهار داشت: تاکید می کنیم که اگر دستگاه ها برای ماه رمضان یا هر ایامی بخواهند به کارمندان خود سبد کالا بدهند و به ما مراجعه کنند، ما همکاری می کنیم. اما این وزارتخانه اصلا تصمیم نمی گیرد که به دستگاه دولتی سبد کالا بدهد یا نه. زیرا منابع بودجه ای برای این موضوع قبلاً به دستگاه ها تخصیص داده شده و خود مدیر دستگاه باید تصمیم بگیرد که چگونه سیستم رفاهی را مدیریت کند.

آغاز ذخیره سازی کالا برای ماه رمضان

غضنفری همچنین درباره تدابیر این وزارتخانه برای ذخیره سازی کالاهای اساسی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: ذخیره سازی شروع شده، در مورد مواد پروتئینی نیز به تدریج ذخایر را برای ماه رمضان افزایش می دهیم و با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اطلاع رسانی جزئی تری انجام خواهیم داد، همچنین طبق روال سالهای گذشته، فروشگاه عرضه مستقیم کالا و اعمال تخفیف های ویژه از دیگر تدابیری است که برای رفاه حال مردم در نظر گرفته شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.