تخلفات بیمه ای را به ۲۲۰۵۰۰۱ خبر دهید

۲۷ آبان ،

بینا-  شرکت های بیمه موظف به پرداخت بیمه نامه به اشخاصی که گواهینامه آنها به سبب تأخیر هنوز به دست آنها نرسیده است، می باشند.
به گزارش تفسیری بینا، محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی به باشگاه خبرنگاران گفت: اگر دارندگان وسایل نقلیه به ویژه موتورسواران فاقد گواهینامه آن هم به صورت عمد باشند شرکت بیمه ای خسارت را از مقصر دریافت و دیه را به اتفاق دیده پرداخت می کند اما اگر مالکان وسایل نقلیه موتوری اقدامات لازم را برای دریافت گواهینامه به موقع انجام داده باشند ولی به سبب تأخیر در دریافت آن فاقد گواهینامه باشند موضوع دریافت خسارت توسط آنها از شرکت های بیمه کاملا معتبر است و شرکت های بیمه مکلف به پرداخت خسارت به دارندگان وسایل نقلیه موتوری به ویژه موتورسواران می باشند.
وی تصریح کرد: مردم می توانند در صورت ملاحظه چنین تخلفاتی از سوی شرکت های بیمه مراتب را به واحد رسیدگی به شکایت بیمه مرکزی از طریق شماره تماس ۲۲۰۵۰۰۱ الی ۵ به صورت تلفنی اعلام و حتی از طریق مراجعه حضوری، ارسال ایمیل به پایگاه اینترنتی بیمه مرکزی مراتب را اعلام کنند.
وی در پاسخ به این سوال که در خصوص بدهی شرکت های بیمه به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان های دولتی تاکنون چه اقداماتی انجام شده است گفت: این بدهی ها در حال پرداخت شدن به بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی است، این در حالی است که ۱۰ درصد از حق بیمه نامه ها به صورت روزانه از محل حق بیمه هایی که شرکت های بیمه دریافت می کنند مربوط به حق بیمه های مراکز درمانی است که ما در حال تسویه نهایی آن به بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی هستیم و فقط چند شرکت بیمه ای در این مورد باقی مانده است.
ضمن آنکه در این رابطه جلسات منظمی با وزیر بهداشت در حال برگزاری است که در ‌آینده نزدیک نیز باز هم جلسه ای در این رابطه با وزیر بهداشت خواهیم داشت.
وی در خصوص بحث نرخ دیه در سال ۹۲ گفت: اگرچه مطرح کردن نرخ دیه سال ۹۲ در حال حاضر بسیار سریع می باشد اما ما از هم اکنون پیگیر دریافت اظهارنظرهای قوه قضائیه برای تعیین نرخ دیه در سال آینده هستیم که در صورت اعلام اظهارنظر قوه قضائیه آن را به موقع به مردم اعلام خواهیم کرد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.