تخم مرغ ، شیر و آجیل مسئول ۸۰ درصد آلرژی های غذایی

۰۹اردیبهشت،

یک متخصص کودکان با بیان اینکه حدود هشت درصد کودکان به نوعی از آلرژی های غذایی رنج می برند گفت : تخم مرغ ، شیر و آجیل مسئول ۸۰ درصد آلرژی های غذایی می باشند.

دکتر منصور بهرامی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شیوع آلرژی های غذایی در همه کشورها روند رو به افزایشی دارند گفت : حدود هشت درصد کودکان به نوعی از آلرژی های غذایی رنج می برند.

وی با اشاره به اینکه آلرژی های غذایی سهم شناخته شده ای در بروز آسم دارند افزود : در آسم ها با منشاء آلرژی غذایی معمولا علائم پوستی و گوارشی نیز همراه می باشند.

این متخصص کودکان یادآور شد : بروز علائم آلرژی های غذایی در کودکی ممکن است پیش درآمد آسم در بزرگسالی باشد و نیز شیوع آسم هایی که به سبب آلرژی های غذایی بروز می کنند در سنین کم شایع تر می باشند.

وی با اشاره به اینکه پوست مهمترین عضو بروز دهنده علائم در حساسیت های غذایی است اظهار کرد : با خوردن آلرژن های غذایی علائم پوستی ظاهر و یا آنها که مشکلات پوستی مزمن داشته باشند با شدت علائم مواجه می شوند .

دکتر بهرامی تصریح کرد : کهیر حاد و درماتیت آتوپیک شایع ترین تظاهرات پوستی در آلرژن های غذایی می باشند که شیوع علائم پوستی به سبب آلرژن های غذایی بسیار بسیار است ولی در بسیاری از موارد توسط بیماران گزارش نمی شوند .

وی با اشاره به اینکه علارغم تست های لابراتواری و آزمایشات کلینیکی تشخیص قطعی حساسیت های غذایی آسان نیست و پیوسته باید با دقت و احتیاط همه جوانب امر مد نظر پزشکان قرار گیرد خاطرنشان کرد : هر چه سن مبتلایان کمتر و شدت بیماری بیشتر باشد شانس آلرژی غذایی بیشتر است و به طور کلی تخم مرغ ، شیر و آجیل مسئول ۸۰ درصد موارد آلرژی های غذایی می باشند .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.