تدارک برنامه‌های ویژه برای دو جایزه ملی و بین‌المللی در حوزه کتاب

علی شجاعی صائین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه اخیر ستاد برگزاری سی‌امین دوره جایزه کتاب سال و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه و سایر اعضای ستاد مذکور گفت: با توجه به اینکه در این مقطع (گذشت سه دهه از جایزه کتاب سال و دو دهه از جایزه جهانی کتاب سال) قرار گرفته‌ایم، پیشنهادهایی برای تدارک برنامه‌های ویژه و جنبی در این مورد ارائه شده است.

وی با اشاره به اعتبار این دو جایزه ملی و بین‌المللی کشورمان در حوزه کتاب افزود: برخی از پیشنهادها برای از سوی شخص وزیر ارشاد ارائه شد. اعضای هیئت علمی و دبیر جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال و نیز موسسه خانه کتاب نیز پیشنهادهایی به ستاد ارائه کردند که در این موسسه در دست بررسی است.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب جزئیات بیشتری از این پیشنهادها ارائه نکرد، اما گفت: بررسی مقدماتی شیوه اجرای این پیشنهادها را در موسسه خانه کتاب انجام داده‌ایم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های دیگر آنها را در روز برگزاری این جوایز به مرحله اجرا بگذاریم.

به گفته علی شجاعی صائین، سی‌امین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال، بهمن ماه امسال همزمان با ایام دهه فجر در تهران برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب همچنین در پاسخ به این سوال که «با تغییری که در مسئولیت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد صورت گرفته، آیا طرح‌ها و برنامه‌های خانه کتاب هم دچار تغییر خاصی خواهد شد یا خیر؟» گفت: در این مدت آقای اسماعیلی (سرپرست معاونت امور فرهنگی) بازدیدی از خانه کتاب به عمل آوردند و در جریان فعالیت‌های موسسه قرار گرفت.

وی افزود: ما امیدواریم با همکاری با دیگر حوزه‌های معاونت امور فرهنگی، سرعت بیشتری به فعالیت‌های موسسه بدهیم و آماده شنیدن پیشنهادها و یا طرح‌های تازه نیز هستیم.

شجاعی صائین همچنین با اشاره به انتصاب مجدد محمد اللهیاری فومنی به عنوان دبیر هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در دوره بیستم آن، ابراز امیدواری کرد طی هفته آینده نخستین جلسه ستاد برگزاری برنامه‌های مربوط به این مناسبت برگزار شود و خانه کتاب نیز همکاری بیشتری در اجرای این برنامه‌ها داشته باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.