تداعی سقوط هواپیما در « برج مراقبت»

به گزارش جوان آنلاین این روزها هوای گالری ها هم مانند هوای بهاری تازه شده است.بیشتر گالری های شهر این روزها سرگرم برپایی نمایشگاه های مختلفی هستند در خیابان جردن یکی از این گالری هاست که این روزها نمایشگاه برج مراقبت را برگزار می کند.

«برج مراقبت» نمایشگاهی متفاوت با دیگر نمایشگاه ها است.ویدئو، چیدمان، نقاشی و عکس از قسمت های مختلف این نمایشگاه است.این نمایشگاه به صورت گروهی وبا حضور ۱۷ هنرمند که یکی از آنها فوت شده است برپا شده است.البته مسئول گالری در ابتدا بازدید متذکر می شود که عکس برداری از این نمایشگاه ممنوع است.

بعد از ورود به گالری در جلوی پایتان با مقداری خاک و یک جعبه مواجه می شوید که در کنار آن نوشته شده “جعبه سیاه” و شاید این چیدمان یاد آور سقوط هواپیماهایی است که جعبه سیاه آن علت را مشخص می کند اما نکته جالب این است که جعبه سیاه به رنگ نارنجی است اما در این چیدمان رنگ جعبه سیاه است!!

بر روی دیوار ها عکس هایی از هواپیما در سالهای مختلف فرار گرفته بود.عکس هایی که شاید متعلق به قبل از انقلاب بود.در گوشه ای دیگر عکس هایی در سایز های بسیار کوچکی از تابلو های آژانس های فروش بلیط در کنار هم چیده شده اند.برروی دیوار پشتی گالری ویدئو هایی از تصاویر هواپیما و فیلمی کوتاه از دختربچه ای که در خرابه ها راه می رود پخش می شود.

پرینت های رنگی بروی شاسی به دیوار نصب شده که صفحه گوگل را درمورد جستجو تصویر سقوط هواپیما توپولف ارمنستان را نشان می دهد.تصاویری دلخراش از صحنه خاکسپاری افراد فوت شده در این سانحه نشان داده شده است در کنار آن تابلو نقاشی از برج مراقبت کشیده شده که شخصیت معروف کارتون گوریل انگوری بروی برج مراقبت نشسته.

قسمتی از نمایشگاه شاید برای خانم ها زیاد دلنشین نباشد،بروی سکو سه کیسه تهوع پر شده که روی آن خاطراتی نوشته شده قرار گرفته است.ماکت بزرگی از محیط برج مراقبت به شکل هواپیما در گوشه ای از گالری قرار گرفته که بازدیدکنندگان استقبال خوبی از آن داشتند.

تمام مجموعه ها ، عکس ها و چیدمان ها موجود در این نمایشگاه در روز آخر به فروش می رسند.وقتی به لیست قیمت ها نگاهی انداختیم یادمان به مثلی افتاد که می گویند هنر قیمت ندارد.در این نمایشگاه کمترین قیمت ۹۰ هزار تومان است و بالاترین قیمت یک میلیون و هشتصد هزار تومان.ویدئو های موجود در این نمایشگاه هم به قیمت ۴۵۰ هزار تومان به فروش می رسد. البته خیلی از آثار در حال حاضر پیش خرید شده است.

بازدید از این نمایشگاه بیشتر سقوط هواپیما هارا برایمان تداعی می کند در کنار آن خاطرات کودکیمان را که در ارزوی خلبان شدن با چوب برای خودمان ماکتی از هواپیما درست می کردیم و غروب ها به موشک های کاغذی با هم مسابقه می گذاشتیم.

جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.