تداوم آشفتگی در بازار خودرو

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

چکیده: این هفته در بازار خودرو کشور باز هم قیمت‌ها رشد نمودند، رشدی که البته بیشتر و شدیدتر در بازار وارداتی‌ها به چشم آمد. هرچند نرخ ارز در این هفته چندان رشد نکرد، اما قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدیدی را به خود دید و تا مرز ۱۰ میلیون تومان صعود نمود. در بین خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت‌هایی قابل‌توجه رخ داد تا نشان داده شود بازار هنوز هم به آرامش نرسیده است.

آن طور که خبر می‌رسد، هم‌اکنون در بازار وارداتی‌ها، هیوندایی IX55 حدود ۱۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این موضوع از رشد قیمت ۱۰ میلیون تومانی آن حکایت دارد. دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز که پیش‌ترها حول و حوش ۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، در حال حاضر ۱۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و این به آن معنا است که افزایش قیمتی ۲۰ میلیونی گریبان آن را طی یکی دو هفته پیش، گرفته است.
در بین دیگر محصولات هیوندایی، سوناتا هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود و آزرا هم ۱۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
به گفته فعالان بازار، علاوه بر مدل‌های ذکر شده هیوندایی، مدل‌های i30 و سانتافه این محصول نیز افزایش قیمت را تجربه نموده‌اند.i30 در حال حاضر ۹۰ میلیون تومان قیمت دارد که نشان از رشد قیمت ۱۲ میلیون تومانی آن طی دو سه هفته پیش دارد. سانتافه هم که ۱۵ میلیون گران شده هم‌اکنون ۱۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از هیوندایی که بگذریم، محصولات کیا نیز افزایش قیمت شدیدی داشته‌اند و در این بین، اسپورتیج ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته است و هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. سراتو نیز که ۱۰ میلیون گرانی را تجربه نموده، هم‌اکنون ۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دیگر مدل کیا به نام اپتیما نیز در حال حاضر ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد، اپتیما ۱۰ میلیون افزایش قیمت داشته است. به نقل از فعالان بازار، تویوتا کرولا نیز قیمتی برابر ۹۰ میلیون تومان دارد.
همچنین تویوتا اوریون نیز در حال حاضر ۱۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اوریون نیز نزدیک به ۱۵ میلیون تومان رشد قیمت در دو سه هفته پیش داشته است، اما آن طور که فعالان بازار می‌گویند: در بازار خودروهای داخلی، ۲۰۶ تیپ ۲ که هفته پیش رشدی میلیونی را تجربه نموده بود، این هفته تثبیت قیمت را تجربه نمود. این خودرو هم‌اکنون ۳۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ نیز هفته پیش افزایش چهار میلیونی داشت، اما این هفته ثابت ماند و تغییری نکرد. تیپ ۶ هم‌اکنون ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که V8 و V9 ثبات قیمت داشته‌اند، اما V20 گرانی را تجربه نموده است. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. همچنین مدل V9 نیز که هفته پیش رشد قیمت شدیدی را به خود دید این هفته ثابت ماند و ۴۱ میلیون تومان به فروش رفت. با این حال، ۲۰۶ مدل V20 دو میلیون تومان گران شد و قیمت آن به ۲۹ میلیون تومان رسید.
این در حالی است که قیمت پژو ۲۰۷ طی هفته جاری ثابت ماند و تغییر خاصی نکرد. به نقل از فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷ اتومات قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد. این خودرو دو سه هفته پیش چهار میلیون ارزان شد، اما دوباره هفته پیش افزایش قیمت را به خود دید و دوباره ۴۴ میلیونی شد.
در بین دیگر محصولات ایران خودرو اما در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون تومان به خود می‌بیند. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل اتومات آن به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده و مدل سال آن نیز ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE نیز با قیمتی معادل ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود. این خودرو طی هفته جاری تغییر قیمت خاصی نداشت، اما هفته پیش چهار میلیون گران شد.
از سمند که بگذریم، به سوزوکی گرندویتارا می‌رسیم، خودرویی که هم‌اکنون در مدل فول و کلاس ۸ خود ۹۲ میلیون تومان قیمت دارد. به نقل از نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، ویتارا در مدل کلاس ۵ و اتومات خود ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. این خودرو که این هفته ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت، هم‌اکنون ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. ماکسیما نیز که این هفته دو میلیون تومان گران شده، هم‌اکنون ۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.