تداوم افت قیمت طلا در بازارهای جهانی

۱۱م آذر ،

تداوم افت قیمت طلا در بازارهای جهانی

بینا- نگرانی سرمایه گذاران از بی نتیجه ماندن مذاکرات قانونگذاران آمریکا در خصوص جلوگیری از بن بست مالی در این کشور سبب شد قیمت جهانی طلا روز قبل بیشترین افت هفتگی خود را طی پنج ماه قبل تجربه کند.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / رویترز ، ” جان بوهنر” سخنگوی نمایندگان حزب جمهوری خواه کاخ سفید روز قبل از توقف مذاکرات قانونگذاران آمریکا خبر داد و اعلام کرد: قانونگذاران عضو حزب وی و حزب دموکرات باراک اوباما هنوز به نتیجه کلی در مورد جلوگیری از افزایش مالیاتها و کاهش هزینه های عمومی نرسیده اند.
براساس این گزارش، پایگاه اینترنتی تریدینگ چارت اعلام کرد: عدم توافق قانونگذاران آمریکا در خصوص حل و فصل مشکلات بودجه دولت منجر به ریاضت اقتصادی و آغاز دومین رکود اقتصادی در این کشور خواهد شد.
خبرگزاری بلومبرگ نیز طی گزارشی اعلام کرده است: کارشناسان اقتصادی براین باورند اخیرا نگرانی سرمایه گذاران از بن بست مالی آمریکا سبب کنار کشیدن این اشخاص از خرید طلا شده است.
اونس جهانی طلا روز قبل با کاهش ۱۳ دلاری در سطح ۱۷۱۶ دلار و ۵۰ سنت و هر اونس نقره با کاهش ۲٫۷۵درصدی در محدوده ۳۳ دلار و ۴۹ سنت داد و ستد شد .
گفتنی است، تداوم افت بهای طلا در حالیست که در نظر سنجی این هفته پایگاه اینترنتی کیتکو از ۳۳ کارشناس این پایگاه اینترنتی ۲۵ نفر در این نظرسنجی شرکت نموده اند که در این میان ۱۸ نفر به افزایش ، ۲ نفر به کاهش و ۵ نفر دیگر به عدم تغییر یا نوسان اندک بهای طلا در هفته جاری رای داده اند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.