تداوم مسکن مهر در دولت آینده

۲۴م آذر ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی نیکزاد امروز در حاشیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی در تهران با بیان اینکه نرخ دلار در حال کاهش است، گفت: ان‌شاءالله با توجه به ابلاغ دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر، قیمت مصالح ساختمانی تا پایان امسال تغییر نمی‌کند.

وزیر مسکن و شهرسازی در مورد پرسشی مبنی بر اینکه اگر قیمت مصالح ساختمانی تا پایان سال جاری افزایش یابد، آیا افزایش مجددی برای قیمت مسکن مهر اعمال می‌شود، افزود: نرخ دلار آمریکا در حال حاضر تثبیت شده و در حال کاهش است و دستورالعمل تازهی که برای افزایش قیمت مسکن مهر ابلاغ شد، وضعیت اشخاصی که در چند مرحله تسهیلات گرفته‌اند، کاملا مشخص شد.

وی ادامه داد: این دستورالعمل جامع در اختیار مدیران کل راه‌شهرسازی و مدیران عامل‌ شهرهای تازه و بنیاد مسکن قرار گرفته است.

نیکزاد تاکید کرد:‌ ان شاء‌الله قیمت مصالح ساختمانی در سال جاری افزایش پیدا نمی‌کند.

*ساخت مسکن در دولت بعدی هم ادامه خواهد داشت

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه بعضی پیمانکاران مسکن مهر از ترس اینکه دولت دهم به پایان برسد و نتوانند در دولت بعدی تسهیلات بگیرند، ساخت مسکن مهر را با سرعت انجام می‌دهند و چندان به کیفیت اهمیت نمی‌دهند، اظهار داشت: یعنی اگر دولت بعدی آمد و مستقر شد و سرعت ساخت مسکن را افزایش داد، آیا دوست دارد که کیفیت را کاهش دهد؟

نیکزاد افزود: بالاخره اولا پیش‌گویی نباید صورت گیرد، ثانیا پیمانکاری که کار را پیش می‌برد، باید کیفیت را رعایت کند، چرا که هم سازمان نظام مهندسی و هم ادارات مسکن استانها و هم وام مسکن وزارت راه و شهرسازی بر روی ساخت مسکن نظارت می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر واحدهای مسکونی را بسازیم و به موقع تحویل مردم دهیم، این کار بسیار ارزشمند است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: هیچ دولتی هم در طول تاریخ بی‌توجه به مسکن نبوده است و دولت دهم به صورت ویژه و با دید معنوی در جهت تحکیم بنیان خانواده و تصریح در امر ازدواج و خانه‌دار کردن مردم توجه ویژه به این کار داشته است.

وی تصریح کرد: حتما کیفیت، کمیت و نظارت در ساخت مسکن در دستور کار این دولت است چرا که انبوه‌سازان و پیمانکاران حرفه‌ای شده‌اند.

* نیکزاد: ما تابع دولت و مجلس هستیم

وزیر راه شهردازی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر مصوبه تازه مجلس در خصوص هرگونه ادغام وزارتخانه‌ها باید با مصوبه مجلس باشد، گفت: ما تابع دولت و مجلس هستیم، بالاخره ما سرباز نظام هستیم و دولت و مجلس هر تصمیمی بگیرد، تا آنجایی که نفس در جان ما باشد، برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کار خواهیم کرد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.