تدوین برنامه استراتژیک برای تجارت دانش محور

۲۸ آبان ،

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه شانزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران تفاهم نامه راه اندازی مجمع تشکل های دانش بنیان میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی صنایع معاون و کشارزی ایران به امضا رسید.

این تفاهم نامه با هدف توسعه بهینه کسب و کارهای فناوری پیشرفته و دانش محور و خلق ارزش افزوده بیشتر برای کشور وکمک به ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار به امضای طرفین رسید.
 
ایجاد مجمع تشکل های دانش بنیان- تولید و صادرات و تقویت آن از طریق واگذاری ابزارهای تشویقی و حمایتی به مجمع مورد اشاره در جهتی کمک به ایجاد فرصتهای کارآفرینی، کمک به تجاری سازی و برنامه سازی کالاها و خدمات فناورانه و دانش محور برای رود به بازارهای هدف و تدوین برنامه استراتژیک توسعه تولید و تجارت فناورانه دانش محور از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
 

در این تفاهم نامه معاونت علمی متعهد شد تا با اتاق بازرگانی در زمینه راه اندازی تشکل های دانش بنیان اقدام کند و تسهیلات لازم برای دستیابی اتاق ایران به امکانات پیشرفته و تخصصی معاونت فراهم کند.
 

اتاق بازرگانی همچنین موظف شد تا زمینه همکاری معاونت علمی با بخش خصوصی برای توسعه تجاری سازی فناوری، خدمات فنی- پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز آنها و توسعه امور مربوط را فراهم کند ضمن آنکه متعهد شد تا بخش خصوصی را در جهت حضور فعال در انتقال فناوری، تجاری سازی محصولات دانش بنیان و سرمایه گذاری در فناوریهای پیشرفته هدایت کند.
 

بر اساس این تفاهم نامه که به مدت ۳ سال به امضا رسید، کمیته مشترک همکاری دو جانبه ای شامل ۳ نفر از هر طرف تشکیل خواهد شد. انجام اقدامات لازم برای اجرای این تفاهم نامه زیر نظر این کمیته اجرایی انجام می گردد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.