تدوین دایره‌المعارف «اساطیر و آیین‌های باستانی» بر پایه ۴ میلیون فیش

غلامرضا معصومی پژوهشگر پیشکسوت کشورمان که سال‌هاست مشغول پژوهش و نگارش «دایرهالمعارف اساطیر و آیین‌های باستانی جهان» است در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: دومین جلد از مجموعه شانزده جلدی این دایر‌هالمعارف به تازگی توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم مشغول آماده‌سازی جلد سوم آن با حروف «ب پ ت ث» هستم که فکر می‌کنم تا پایان سال آماده و منتشر شود.

به گفته وی جلد اول این دایرهالمعارف حرف آ و جلد دوم الف را شامل شده است. 

این پژوهشگر درباره جلد دوم این اثر توضیح داد: این جلد در ۷۵۰ صفحه با ۹۵۱ قطعه عکس به چاپ رسیده است. این کتاب علاوه بر بخش های پژوهشی، دارای بخشی با عنوان فرهنگنامه است که کلمات نیازمند توضیح که حروفش در این جلد موجود نیست را توضیح داده و راهگشای پژوهشگران است.

معصومی از حضور همکارانی در بخش‌های ویرایش و روخوانی و غلط‌گیری در این پروژه خبر داد و گفت: کارهای پژوهشی و گردآوری مطالب این دایرهالمعارف تا مدخل «ی» انجام شده است و به مرور به چاپ می‌رسد.

وی افزود: من ۵۴ سال است که مشغول پژوهش و مطالعه و فیش‌برداری این دایرهالمعارف هستم و تاکنون بیش از ۴ میلیون فیش تهیه شده است. همچنین بیش از هزار جلد کتاب از منابع خارجی نیز ترجمه و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

معصومی در پایان اشاره کرد که این کتاب اساطیر و آیین‌های باستانی در ایران و جهان را شامل می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.