تربیت غلط فرزندان جوان مرگی به دنبال دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

جوان مرگی در همه جوامع و ادیان به عنوان غمناک ترین وقایع بشری محسوب می شود که برای کاهش این وقایع اسفبار باید کاری کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، آیا تا به حال شده از خیابان یا کوچه ای قبل باشید و ناگهان با ملاحظه اعلامیه فوت که چهره جوان خندان را در خود جای داده است میخکوب شوید.
از خود این سوال را پرسیده باشید چرا این جوان رعنا که قرار بود روز و روزگاری را گذرانده و قول قدیمی ها پیر شود و خیری از زندگی ببیند حال چرا در گوری از بهشت زهرا آرمیده است و انگار هیچ وقت روزگار چنین موجودی را نیافریده است.
با بیان این جملات به یاد مجله ای از کتابی افتادم که نوشته باشد هیچ پدر و مادری فرزندش را برای ۲۰ سال زندگی به دنیا نمی آورد.
مجید ابهری جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ مرگ جوانان گفت: مرگ جوان به دلیل وجود هوش هیجانی و خطر پذیری در میان جوانان زیر ۲۰ سال است.
به گفته وی جوان مرگی به علل گوناگونی از جمله تصادفات، بیماری و … اتفاق می افتد که شامل مرگ های طبیعی می شود اما حدود ۹۰ درصد مرگ جوانان به دلیل خود کشی ها و عوامل غیر طبیعی است.
ابهری افزود: افزایش مرگ جوان نشان از ضعف ایمان و فاصله باورهای دینی دارد و اشخاص با اقدام به خود کشی تصمیم به پایان اختیاری زندگی خود می گیرند در اصل وقتی انسان به سبب ضعف توکل کم رنگ بودن باورهای دینی احساس می کنند به پایان راه رسیده و چاره ای جز خودکشی برایش باقی نمانده است.
به گفته این رفتار شناس نحوه خود کشی فرد بیانگر حالت روحی فرد دارد برای مثال جوانی که بر اثر افزایش مصرف مواد مخدر فوت می کند این واقعه نشان از عدم موفقیت جامعه در تربیت فرزندان دارند.
به گفته وی ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از زمان کودکی به نیازهای اشخاص پاسخ می دهند و همین فرد در  جوانی طاقت نه شنیدن را ندارد و به موجودات کم تحمل تبدیل می شوند.
ابهری افزود: باید توجه داشت که شکست عشقی عدم تحقق و عده و عیدها از جمله دلایل شایع در دختران محسوب می شود که اکثر مواقع هم برای جلب توجه سایرین است.
به گفته این رفتار شناس باید رسانه ها و نهاد آموزش و پرورش اقدامات لازم برای تربیت بهینه کودکان و نوجوانان لحاظ کنند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.