تربیت معلمی ها سرباز معلم می شوند!

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعهدی به استخدام تربیت معلم ها نداریم بلکه آنچه به آموزش و پرورش از سوی نیروهای مسلح اعلام شده استفاده از این گروه به صورت سرباز معلم است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران براساس ماده ۷ وظیفه عمومی، قانون معافیت فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم از خدمت وظیفه عمومی مصوب بیست و هفتم اردیبهشت سال ۵۸ همچنان در ابقا است.

بر طبق این قانون مسئولان مذکور پس از طی آموزش دوره مقدماتی مابقی خدمات مقرر در قانون را در آموزش و پرورش انجام خواهند داد.
بر طبق قانون اعلام شده و مستمر به انجام حداقل ۵ سال خدمت در آموزش و پرورش شده و پس از گذراندن دوره مقدماتی آموزش نظامی و ایفای تعهد از انجام دوره خدمت ضرورت در زمان صلح معاف هستند.
همچنین برابر با قانون جدید وظیفه عمومی همه کارکنان وظیفه که به عنوان متعهد خدمت در اختیار دستگاه‌های دولتی و نهادی قرار می گیرند باید قبل از به کار گیری دوره های آموزش نظامی مورد نیاز را در نیروهای مسلح طی کنند که در این صورت پس از انجام کامل تعهد کارت پایان خدمت دریافت می کنند.
با وجود این که قانون استخدام تربیت معلم ها در اسفند ماه ابلاغ شده نیروهای مسلح از استخدام بلامانع این افراد خبر داد.
حمید رضا حاجی بابایی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون از سوی نیروهای مسلح نامه ای در خصوص استخدام این افراد دریافت نکرده ایم بیان داشت: آنچه که نیروهای مسلح به آموزش و پرورش ابلاغ شده به کار گیری این گروه از تربیت معلم ها به صورت سرباز معلم است و همچنین افرادی که سرباز معلم نبوده اند و به سربازی رفته اند نیز  به کار گرفته نمی شوند.
وی افزود: بر طبق قانون تربیت معلم ها همچنان سرباز باقی می مانند اما استخدام نمی شوند این در حالی است که طبق مصوبه مجلس آموزش و پرورش مکلف است دانشجویان ورودی سال ۸۸ را تعیین تکلیف و استخدام کند./


بولتن نیوز

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسینی:

    بسیار کار عاقلانه ای است وبهتر است به جای قرادادی کردن سربازمعلمان از نیروهای تربیت معلم استفاده شود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.