ترجمه روسی دو اثر مرحوم استاد زرین کوب در مسکو رونمایی شد

۰۷اردیبهشت،

ترجمه روسی دو اثر مرحوم استاد زرین کوب در مسکو رونمایی شد.

به گزارشممتازنیوز، ترجمه روسی کتاب  “ارزش میراث صوفیه” و   “کارنامه اسلام ” تالیف مرحوم عبدالحسین زرین کوب استاد دانشگاه تهران در مراسمی در مسکو رونمایی شد.

در این مراسم که در موسسه شرق شناسی مسکو با حضور جمعی از شرق شناسان با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در روسیه برگزار شد ، اندیشمندان روس با ابراز خرسندی  از ترجمه این آثار فاخر به زبان روسی تاکید کردند : ترجمه کتب اندیشمندان معاصر ایرانی به زبان روسی گام مهمی در آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش پژوهان این کشور با فرهنگ و ادبیات کشورمان است .

ابوذر ابراهیمی ترکمان ، رایزن فرهنگی ایران در روسیه در آیین رونمایی از این دو کتاب با    گرامیداشت یاد مرحوم استاد عبدالحسین زرین کوب گفت : ترجمه کتاب “ارزش میراث صوفیه”     و ” کارنامه اسلامی” از درخواست های اندیشمندان روسیه بود که امروز تحقق یافته است . 

میخائیل روشین  کارشناس ارشد موسسه شرق شناسی  درباره رونمایی از این کتاب گفت :  رونمایی از دو اثر فاخر مرحوم دکتر زرین کوب رویداد مهمی برای جامعه علمی و پژوهشی   روسیه محسوب می شود .

وی افزود : دسترسی پژوهشگران روس به ترجمه روسی کتاب های  “ارزش میراث صوفیه” و ” کارنامه اسلامی”  قطعا در محافل دانشگاهی روسیه منجر به برگزاری نشست های علمی و بحث و تبادل نظر دربارهٔ مباحث مطرح در این اثر خواهد شد.

علی اکبر  علی اکبروف ،  مدیر بخش آسیای مرکزی و قفقاز موسسه شرق شناسی هم  با استقبال از ترجمه این دو کتاب گفت : بدون شک این دو اثر که در زمینه فرهنگ ، تمدن و فلسفه اسلامی می باشند مخاطبان زیادی در میان نخبگان روسیه دارد .

وی افزود : ترجمه آثار ایرانی به زبان  روسی نه تنها به گسترش دانش در محافل دانشگاهی و پژوهشی روسیه کمک می کند بلکه سبب درک و تفاهم بیشتر میان حوزه های فرهنگی ایران و روسیه خواهد شد .

“کارنامه اسلام ” فصل درخشان تاریخ انسانی است که بر اساس آن مسلمانان در ایجاد یک فرهنگ تازه جهانی به سبب فتوحات متعدد موفق شدند قلمرو اسلام را در ورای شرق و غرب گسترش دهند . 

کتاب ” ارزش میراث صوفیه ”  حاوی پژوهش علمی در مورد قلمرو عرفان ، زهد و محبت ، شیخ و خانقاه ، حکمت صوفیه و ارزیابی نقاط مثبت و منفی در آراء و عملکرد صوفیان است . /ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.