تردد مینی‌بوس‌های ۵۰ ساله

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تردد مینی‌بوس‌های 50 ساله

تردد مینی‌بوس‌های ۵۰ ساله

ممتازنیوز: در شرایطی که تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در مقایسه با سال پایه ۹۰ نزدیک به صد درصد کاهش یافته است، دبیر انجمن خودروسازان ایران دلیل این موضوع را تردد مینی‌بوس‌هایی با عمر ۵۰ سال عنوان می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز، احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه طرح نوسازی ناوگان مسافری فرسوده آن طور که باید و شاید اجرا نشد.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون مینی‌بوس‌های فیاتی که شرکت خودروسازان در حدود ۴۰ تا ۵۰ سال پیش تولید کرده بود همچنان در کشور تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: قرار بود ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای از رده خارج کردن این خودروها تسهیلاتی را به صاحبان خودروهای فرسوده پرداخت کند که البته محقق نشد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در نتیجه به دلیل نبود تقاضا برای خرید مینی‌بوس، تولید این محصولات در شرکت‌های خودروساز داخلی نیز تا نزدیک صفر کاهش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر بازار اصلی خودروسازان برای تولید انواع مینی‌بوس، عرضه این محصولات در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است که البته این طرح تقریبا متوقف شده است.
نعمت‌بخش به ایسنا گفت: تولید هر محصولی در شرکت‌های خودروساز با توجه به میزان تقاضا صورت می‌گیرد بنابراین وقتی تقاضا برای خودرویی وجود ندارد خودروسازان نیز از تولید آن خودداری می‌کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    خوب نیست
    ولی بنده با ۳دانشجو ویک محصل با یک مینی بوس فرسوده هزینه این ۴نفر راتامین میکنم حال دولت بخواهدماشین مرابگیرد واجازه تردد ندهد]چکنم با سن ۵۰سال کجا بمن کار میدهند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.