تردید بورس در ثبت مجمع بانک تات

مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی با اعلام عدم وجود مشکلی در برگزاری مجمع بانک آرین گفت: در صورتی که اطلاعات و اسناد لازم مجامع بانک تات ارائه نشود صورتجلسه دو مجمع آن ثبت نخواهد شد.

امیرحمزه مالمیر در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با برگزاری مجامع سالانه و فوق‌العاده دو بانک فرابورسی آرین و تات که هفته گذشته برگزار شد اظهار داشت: در پی برگزاری مجمع سالانه بانک آرین در سه‌شنبه گذشته خوشبختانه در خصوص تقسیم سود و سایر موارد تصمیم‌گیر ی نشد، تا مشکل این بانک با بانک مرکزی حل و فصل شود و سپس مجمع عادی به طور فوق‌العاده‌ای برگزار شود.

وی ادامه داد: بنابراین در مجمع بانک آرین صرفا صورتهای مالی تصویب شد که با این اقدام صورتجلسه مجمع فوق برای ثبت در اداره ثبت شرکتها در سازمان بورس مشکلی ندارد.

این مقام مسئول در رابطه با برگزاری دو مجمع سالانه و فوق‌العاده بانک تات که پنجشنبه برگزار شد هم توضیح داد: همانطور که بارها و بارها گفته‌ایم نگرانی و دغدغه اصلی ما حفظ منافع سهامداران خرد است چون سایر سهامداران عمده مانند آقای انصاری و دیگران صرف صلاح خود را می‌دانند و با آگاهی تصمیماتی را می‌گیرند.

وی ادامه داد: در مجمع سالانه بانک تات بحث‌های خاصی مطرح شد و تا زمانی که اطلاعات لازم را نگیریم و به این اطمینان نرسیم که ۳۰ درصد تقسیم سود مشکلی ندارد صورتجلسه آن به ثبت نخواهد رسید. چون هنوز اطلاعات گذشته درخواستی را ارائه نکرده‌اند که یکی از مهمترین این اطلاعات نحوه افشای صورت‌های مالی ۸۹ و سود‌های شناسایی شده است که جای بررسی دارد و باید مدارک و مستندات لازم دریافت و بررسی شود.

وی در رابطه با مصوبات مجمع فوق‌العاده بانک تات هم که با تصویب ادغام این بانک با دو موسسه صالحین و آتی همراه بود توضیح داد: مواردی که ما از بانک خواسته و خواهیم خواست این است که باید برنامه ادغام و جزئیاتی مانند برنامه کسب و کار، ترکیب سهامداری، نحوه ادغام، ارزشگزاری موسسات دیگر و درصد مالکیت آنها، نرخ سهام و سایر موارد را ارائه کنند. بنابراین به صرف اینکه فقط بحث ادغام مطرح شود نه منطقی و نه از حیث قوانین قابل پذیرش است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در جریان ادغام این بانک با دو موسسه دیگر ممکن است افزایش سرمایه انجام شود که لازمه آن تصمیم‌گیری و طی مراحل قانونی است و به صرف اینکه متولیان بانک تات و یا سایر مسئولان قصد ادغام را دارند با هیچ فلسفه و منطقی همخوانی ندارد.

وی در خاتمه گفت: با این همه اگر مدارک و جزئیات ادغام رعایت و صلاح و منافع سهامداران جزء رعایت شود سازمان بورس مجوز ادغام را می‌دهد در غیر این صورت مجوزی برای ثبت صورتجلسه مجمع فوق‌العاده بانک تات و ادغام آن با دو موسسه دیگر امضا نخواهد شد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.