ترور جان اف کندی فقط برای چپ‌ها مهم نیست / حالا نوبت تام هنکس است که سر زخم کهنه آمریکا را باز کند / گزارش ‌اش را در “کافه سینما” بخوانید

شنبه, ۲۸ مرداد ساعت ۰۴:۳۸ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۰

+ ۰

تام هنکس فیلمی درباره ترور جان اف. کندی ، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده ، تهیه می کند.

(تصویری که چند لحظه پیش از ترور کندی، از و همسرش در دالاس گرفته شده است.)

به گزارش کافه سینما به نقل از ورایتی ، شرکت “پلی تُن” ( متعلق به تام هنکس و گری گوتزمن ) فیلمی به نام “پارک لند” را تهیه خواهد کرد که یک درام مستقل درباره ترور سی و پنجمین رییس جمهور امریکا و اولین فیلم پیتر لندسمن در مقام کارگردان خواهد بود.

فیلم وقایع نگاری مجموعه اتفاقاتی ست که به دنبال ترور این رئیس جمهور حادث شد. از جمله ماجرای فیلم مستند هشت میلیمتری مشهور آبراهام زاپرودر که شخصا از این ترور فیلمبرداری کرده بود.

عنوان فیلم اشاره دارد به بیمارستان مموریال پارک لند در شهر دالاس که کندی بلافاصله بعد از ترور به آنجا منتقل و در همانجا هم مرگش اعلام شد. دو روز بعد هم  لی هاروی اسوالد – قاتل کندی – در همین بیمارستان درگذشت. سالها بعد جک روبی – قاتل اسوالد – نیز در همین بیمارستان جان سپرد.

همچون فیلم “بابی” – فیلمی ساخته امیلیو استوز و درباره ترور رابرت کندی در سال ۱۹۶۸- که در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه گلدن گلاب شد ، “پارکلند” هم فیلمی پر شخصیت است که به تاثیرات این ترور بر طیف وسیعی از شخصیتها در آن روز مرگبار شهر دالاس می پردازد. شخصیتهایی شامل یک مامور اف.بی.آی ، پزشکی جوان ، یک گزارشگر ، تعداد قابل توجهی از مامورین مخفی اطلاعاتی ، پرسنل کندی ، برادر بزرگتر اوسوالد ، ژاکلین کندی و البته آبراهام زاپرودر.

پیتر لندسمن تا پیش از این فیلم و نشستن بر روی صندلی کارگردانی ، سابقه همکاری در نوشتن چند فیلمنامه را داشته است ، اما عمده شهرت وی به خاطر مقاله بحث برانگیزی است که در نیویورک تایمز نوشت و فیلم “تجارت” هم با بازی کوین کلاین بر اساس آن در سال ۲۰۰۵ ساخته شد و خود لندسمن نیز یکی از تهیه کنندگان آن فیلم بود.

بیست و یک سال پیش بود که اولیور استون فیلم معروف “جی.اف.کی” را در همین ارتباط ساخت. فیلمی که سر و صدای زیادی به راه انداخت و مساله ترور کندی را تا مدتها به بحث روز جامعه امریکا تبدیل کرد. باید منتظر ماند و دید که آیا فیلم اخیر هم این قابلیت و تاثیرگذاری را دارا خواهد بود یا خیر.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.