در انتظار این پروژه‌ی تازه: رویایی دارم… / پل گرین‌گراس دربارهٔ مارتین لوترکینگ می‌سازد/کمپانی یونیورسال به خاطر لحن تند فیلمنامه، تولید آن را رد کرده است/آبا ادگار هوور از ماجرای این ترور با خبر بوده است؟

۰۷م آذر ،

کافه سینما- پل گرینگراس با پیدا کردن یک تهیه‌کننده تازه، پروژه مورد علاقه خود دربارهٔ ترور مارتین لوترکینگ رهبر جنبش مدنی آمریکا را جلوی دوربین می‌برد.

مارتین لوترکینگ

به گزارش کافه سینما به نقل از فارس، این درام سیاسی افشاگرانه سال قبل قرار بود با نام «ممفیس» ساخته شود ،ولی کمپانی یونیورسال حاضر به تولید آن نشد.

پس از انصراف ناگهانی این کمپانی از تولید «ممفیس»، گرینگراس اعلام کرد این فیلم را با همکاری یک تهیه کننده دیگر کارگردانی و تولید خواهد کرد.

گفته می‌شود مسئولان کمپانی یونیورسال به سبب لحن تند سیاسی و ضد دولتی فیلم‌نامه گرینگراس، حاضر به تولید آن نشده اند.

فیلم‌نامه «ممفیس» را گرینگراس بر اساس تحقیقات شخصی چند ساله خود نوشته و نگاه تازه‌ای به ماجرای ترور مارتین لوترکینگ دارد.

قصه درام و شرح حال گونه «ممفیس»، آخرین روزهای زندگی این دکتر معترض سیاه پوست آمریکایی را دنبال می‌کند که قصد برپایی یک تظاهرات اعتراضی عظیم به نفع کارگردان اعتصابی شهر ممفیس داشت.

در همین محل بود که وی ترور شد .جیمز ارل ری عامل ترور لوترکینگ معرفی شد. ولی تحقیقات گرینگراس می‌گوید در پشت پرده ،چند مامور ایالتی از طرفی جی ادگار هوور (رئیس سازمان سیا) تمام کارهای کینگ را تحت نظر داشتند و به این ترتیب، می‌توانستند فردی را که قصد ترور او را دارد قبل از انجام عمل ترور شناسایی و دستگیر کنند.

گرینگراس و دوست تهیه کننده او اسکات رودین (تهیه کننده درام ورزشی اسکاری «مانی بال» ) «ممفیس» را با همکاری شرکت مستقل فیلم‌سازی والبد پانچ تهیه خواهند کرد.

این فیلم‌ساز می‌گوید حالا که سرمایه‌گذار اصلی فیلم را پیدا کرده ،هر چه سریعتر کار تولید آن را آغاز می‌کند. پیش‌بینی می‌شود کلید فیلم‌برداری «ممفیس» قبل از پایان سال جاری میلادی زده شود.

گرینگراس این روزها تمام وقت خود را به انتخاب بازیگران نقش‌های اصلی فیلم (و به ویژه بازیگر نقش مارتین لوترکینگ) اختصاص داده است.

وی می‌گویند ترجیح می‌دهد نقش مارتین لوترکینگ را به یک بازیگر غیر ستاره بسپارد، تا فیلم تحت تاثیر حضور این بازیگر قرار نگیرد.

گرینگراس یک ماه قبل از کار تولد «کاپیتان فیلیپز» با بازی تام هنکس فارغ شد .این فیلم هم که قصه‌اش را از یک ماجرای واقعی گرفته، در باره دزدی دریایی جنجالی سال قبل سومالی است.

تماشاگران سینما گرینگراس را به خاطر درام‌های سیاسی و افشاگرانه‌ای مثل «اولتیماتوم بورن» و «منطقه سبز» (هر دو با بازی مت دیمون )می‌شناسند.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.