ترویج همجنس‌بازی در کتاب‌های نشر چشمه

معاون فرهنگی وزیر ارشاد توهین به مقدسات، ترویج همجنس‌بازی، ارتباط جنسی میان دختران و پسران و زنای با محارم در کتب ارائه شده به وزارت ارشاد را بخشی از تخلفات نشرچشمه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس‌،‌ معاون امور فرهنگی روز پنجشنبه اول تیر ماه در جمع پژوهشگران قرآنی کشور درباره تخلفات نشر چشمه که امتیاز آن لغو شده است گفت: شاید کمتر از تعداد انگشتان دست معدود ناشرانی هستند که تعمدا برخلاف قانون از اصلاح مسیر خود سرباز می زنند که باید با انها حسب قانون برخورد شود مانند یکی از ناشرانی که اخیرا پروانه نشر آن به طور دائم لغو گردیده است.

دری اظهار داشت: البته از میان خیل تخلفات ناشر مذکور می توان به ارائه اثری موهن درباره حضرت امام حسین (ع) و آثاری کاملا مغایر با ضوابط چاپ و نشر کتاب اشاره کرد، مثلا این ناشر کتابی ارائه کرده است که مروج هم‌جنس بازی بوده و یا اثر دیگری برای چاپ به اداره کتاب تحویل داده که سرشار از مراودات جنسی و ارتباط جنسی میان دختران و پسران است.

معاون امور فرهنگی ادامه داد: همین طور اثر دیگری از سوی این ناشر واصل شده که از حیث ابتذال به گونه‌‌ای بوده است که کارشناس کتاب مربوطه از بررسی آن سرباز زده و گفته شرم دارم کتاب را بررسی کنم.

وی ادامه داد: برخی می گویند که کتاب چاپ نشده است، حال سوال این است اگر به چنین آثاری اجازه چاپ داده می‌شد و مردم متدین و خوبمان به کتاب‌ها اعتراض می‌کردند چه کسی مسئولیت انتشار این کتاب‌ها را می پذیرفت؟ حال بگذریم که کتاب دیگری از این ناشر وجود دارد که مروج زنای با محارم است.

دری خاطرنشان کرد: این چه ادعایی است که چون ارشاد کتاب را می خواند ما به عنوان ناشرمسئولیتی نداریم؟

معاون امور فرهنگی افزود: به هرحال برخورد قانونی با این نوع ناشران که اندک شمارند به نوعی صیانت از حیثیت و شرف ناشران متعهد و حراست و نگاهبانی از تلاش های دلسوزانه قشر عظیم ناشران کشور است و معاونت امور فرهنگی نقش پدرانه خود را در حمایت از آنها با قاطعیت ایفا خواهد کرد و چتر حمایتی  ارشاد همه ناشران را در بر می گیرد.

بهمن دری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حمایت معاونت متبوعش از امنیت شغلی ناشران گفت: ما نیازی نمی‌بینیم صلاحیت ناشری را که دارای پروانه نشر است مجدد بررسی کنیم تا زمانی که خطایی از وی در حوزه نشر سر نزده و در بررسی‌ها و خود اظهاری‌های به عمل آمده کارنامه قابل قبولی دارد.

وی افزود: البته توصیه می‌کنیم ناشران عزیز قوانین نشر را به دقت مورد مطالعه قرار داده و در چارچوب آن به فعالیت خود ادامه داده و به شکار موضوعات روز پرداخته و درباره خلا جامعه و موضوعات مورد نیاز کتاب منتشر کنند.

دری همچنین افزود: اکثریت ناشران ما متدین، دلسوز و معتقد به آرمانهای نظام و انقلاب اسلامی هستند و نمی‌توان نسبت به سرنوشت و کار آنها بی اعتنا بود.

وی اعتنا، توجه و احترام به ناشران را اعتنا به نخبگی و فرهیختگی دانست و گفت: ناشران از اقشار شریف جامعه هستند و شغل و کارشان نیز قدر و منزلت دارد و به نوعی کار انبیا و اولیا را می کنند چرا که به بصیرت افزایی و گسترش دانش و تعمیق افکار عمومی و نشر علم می‌پردازند و به عبارتی در عرصه دانش، علم آموزی و توسعه و پیشرفت علمی این ناشران هستند که با کمک نویسندگان و پژوهشگران حرف اول را می زنند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.