آسیب های کتاب و کتابخوانی، ترویج یا تولید

۲۳ آبان ،

اکبر صحرایی داستان نویس، گفت: معضل فعلی درباره کتاب و کتابخوانی نه ترویج آن بلکه بیشتر مربوط به تولید و چاپ و نشر کتاب است.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر؛ اکبر صحرایی داستان نویس با بیان این مطلب افزود: با اوضاع امروز یعنی عدم چاپ کتاب متاسفانه راه به جایی نخواهیم برد، زیرا وقتی که کتابی وجود نداشته باشد چگونه می‌توان از ترویج کتاب و کتابخوانی صحبت کرد.
این داستان نویس درباره هفته کتاب و کتابخوانی گفت: من به شخصه با این نامگذاری‌ها مشکلی ندارم اما به‌قدری این نامگذاری‌ها کلیشه شده است که دیگر بعضی‌ از آن‌ها را در تقویم رسمی کشور جای نمی‌دهند.
وی اظهار کرد: اگر دولت بیاید فعالیت های یکساله خود را در زمینه چاپ، نشر و تبلیغ آسیب شناسی کند، می توان گفت هفته کتاب پربار خواهد بود، اما اگر تنها به نامگذاری‌های کلیشه‌ای در هفته کتاب و آمارهای پرطمطراق اکتفا کند، این نامگذاری‌ها در مجموع برای کتاب و کتابخوانی سودمند نخواهد بود.
صحرایی نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم خواند و گفت: رسانه‌ها بویژه رسانه‌های دیداری و شنیداری نقش مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی ایفا می‌کنند، شما چند فیلم و سریال می‌بینید که در صدا وسیما حول موضوع کتاب ساخته می گردد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.