یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مسابقات کتابخوانی شرکت کردند

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، محمدحسین علایی روز سه شنبه در همایش کارشناسان فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرستان سرعین افزود: اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه ها در سال گذشته با برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی با موضوع کتاب ، خاطره نویسی ، داستان نویسی و خلاصه نویسی کتاب در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعال بود.

وی گفت: این اداره کل همچنین با فعالیت های دیگری از جمله نمایش آگهی تلویزیونی ، فیلم کوتاه و امضای تفاهم نامه با سایر دستگاه ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بویژه در بین نوجوانان و جوانان تلاش کرد.

وی قدردانی از کتابخانه های برتر، راه اندازی پایگاه های کتابخوانی در شبکه مجازی و ارایه مشاوره در زمینه کتاب و کتابخوانی به صورت تلفنی را از برنامه های اولویت دار این اداره کل در سال جاری ذکر کرد.

علایی اظهار داشت: با نگاه فقهی و شرعی به این امر می توان کتابخوانی را یک فریضه دینی دانست که پیشرفت در زمینه های مختلف علمی در کنار انس با کتاب حاصل می شود.

وی هدف از تاسیس اداره کل امور فرهنگی را تلاش برای عضویت افراد غیر عضو در کتابخانه ها عنوان کرد.

وی بیان کرد: این امر مهم در سال گذشته به میزان قابل توجهی تحقق یافت و ما انتظار داریم مسوولان تلاش برای کتابخوان کردن افراد را به یک نهضت عمومی تبدیل کنند تا این مجاهدت خاموش با جدیت تمام ادامه پیدا کند.

۸۱۲۳ /۵۹۴/۵۹۲/ ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۳۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.